Η ψηφιακή εποχή έχει επιφέρει αλλαγές σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς συμπεριλαμβανομένου και του λιανικού εμπορίου.
Μελέτες δείχνουν, ότι πλέον το 80 % των αγορών παγκοσμίως πραγματοποιούνται online – τονίζοντας ότι έχουν εξελιχθεί σε κάτι πολύ περισσότερο από απλές χρηματικές συναλλαγές.
Κάθε επιχείριση ανατρέχει στη δημιουργία e-shop για να μη χάσεις τους πελάτες της και κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα πασχίζει να διατηρηθεί στο προσκήνιο ακολουθώντας trends και σωστές τακτικές.
Πιο αναλυτικά βλέπουμε πως το e-commerce έχει καταλλάβει σημαντική θέση στο χώρο του μαρκετινγκ με τους εξής τρόπους:
Αυξημένη εστίαση στα ψηφιακά κανάλια: Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές μέσω του διαδικτύου, οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να στρέψουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε ψηφιακά κανάλια, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και οι μηχανές αναζήτησης.
Εξατομίκευση
Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να παρακολουθούν τα δεδομένα και τη συμπεριφορά των πελατών, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε συγκεκριμένα τμήματα του κοινού τους.
Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συστάσεις με βάση προηγούμενες αγορές και στοχευμένες διαφημίσεις.
Πανκαναλικό μάρκετινγκ
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει διευκολύνει τις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν τους πελάτες σε πολλαπλά κανάλια, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων, του διαδικτύου και των εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα. Αυτό απαιτεί μια συνεκτική και συνεπή στρατηγική μάρκετινγκ που καλύπτει όλα τα κανάλια.
Αυξημένος ανταγωνισμός
Η ευκολία έναρξης μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης έχει οδηγήσει σε αυξημένο ανταγωνισμό στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, οδηγώντας τις επιχειρήσεις να επικεντρωθούν στη διαφοροποίηση και την ανάδειξη από τους ανταγωνιστές τους μέσω των προσπαθειών μάρκετινγκ.
Αλλαγές στο ταξίδι του πελάτη
Το ταξίδι του πελάτη στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι συχνά συντομότερο, πιο ευάλωτο σε αντιπερισπασμούς και πιο εστιασμένο από το παραδοσιακό ταξίδι του πελάτη στην κανονική αγορά, απαιτώντας από τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε αυτό το νέο περιβάλλον.
Εξελισσόμενες τεχνολογίες
Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει επίσης οδηγήσει στην ανάπτυξη και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η εικονική πραγματικότητα, οι οποίες χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και την προώθηση των πωλήσεων.
Εάν θέλεις και εσύ να διαθέσεις τα προϊόντα σου online υπάρχουν πολλοί τύποι περιεχομένου που μπορούν να είναι αποτελεσματικοί για το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου και να αποδειχθούν η καλύτερη επιλογή για εσένα ανάλογα με την επιχείρηση και το κοινό-στόχο σου.
Μερικοί τύποι περιεχομένου που μπορούν να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι:
Σελίδες προϊόντων
Οι σελίδες των προϊόντων σου θα πρέπει να είναι καλογραμμένες και να περιλαμβάνουν λεπτομερείς περιγραφές, εικόνες υψηλής ποιότητας και κριτικές πελατών.
Δημοσιεύσεις στο ιστολόγιο
Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μπορούν να αποτελέσουν έναν εξαιρετικό τρόπο για να παρουσιάσεις τα προϊόντα σου και να παρέχεις πολύτιμες πληροφορίες στο κοινό σου. Εξέτασε το ενδεχόμενο να γράφεις για τις τάσεις του κλάδου, τα χαρακτηριστικά των προϊόντων ή τους οδηγούς χρήσης που σχετίζονται με τα προϊόντα σου.
Δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν έναν αποτελεσματικό τρόπο προσέγγισης και επικοινωνίας με το κοινό σου. Χρησιμοποίησε εντυπωσιακές εικόνες και συναρπαστικά κείμενα για να προωθήσεις τα προϊόντα σου και να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σου.
Βίντεο
Το περιεχόμενο βίντεο μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς επιτρέπει στους πελάτες να δουν τα προϊόντα σε δράση και να αποκτήσουν μια καλύτερη αίσθηση της εμφάνισής τους και του τρόπου λειτουργίας τους. Οι περισσότεροι κάνουν live επιδείξεις προϊόντων, τα unboxing βίντεο και real time try-on βίντεο.
Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να αποτελέσει έναν ισχυρό τρόπο για να μείνεις σε επαφή με το κοινό και να προωθήσεις τα προϊόντα σου. Χρησιμοποίησε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να ανακοινώσεις την κυκλοφορία νέων προϊόντων, να προσφέρεις ειδικές προσφορές και να παρέχεις πολύτιμο περιεχόμενο στους συνδρομητές σου.
Infographics
Τα infographics μπορούν να αποτελέσουν έναν οπτικά ελκυστικό τρόπο για να επικοινωνήσεις σύνθετες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα και τον κλάδο σου. Χρησιμοποίησε τα για να εξηγήσεις τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, να επισημάνεις τα οφέλη των πελατών και να απεικονίσεις στατιστικά στοιχεία και δεδομένα.
Όπως όλα δείχνουν το e-commerce θα σημειώσει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, γεγονός που μαρτυρά την αναγκαιότητα κάθε επιχείρισης με εμπόρευμα ή πώληση υπηρεσιών να δικτυωθεί καλά διαδικτυακά και να προσαρμοστεί στα δεδομένα για να εξασφαλίσει την επιβίωση της.