Τι είναι τα search engines και πώς λειτουργούν;

search-engines

Το SEO είναι μία βασική στρατηγική του digital marketing. Η στρατηγική αυτή βασίζεται στις μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς τα search engines.

Γιατί, ποιος δεν θέλει να εμφανίζεται στα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης της Google;

Και μια καλή στρατηγική SEO μπορεί να σε φτάσει ακριβώς εκεί!

Το website, το blog ή το e-shop σου γίνονται πιο γνωστά και ταυτόχρονα αποκτάς μεγαλύτερο κύρος στην αγορά, περισσότερους επισκέπτες και αυξημένες ευκαιρίες μετατροπής.

Και το καλύτερο; Όλα αυτά γίνονται χωρίς την επένδυση σε πληρωμένες διαφημίσεις!

Αντίθετα, η βελτιστοποίηση της σελίδας σου και η σύνδεσή της με άλλους ιστοτόπους βελτιώνει την εμπειρία αναζήτησης και πλοήγησης των επισκεπτών σου.

Τι είναι το SEO;

Το SEO ή Search Engine Optimization είναι ένα σύνολο στρατηγικών βελτιστοποίησης για ιστότοπους, οι οποίες στοχεύουν στη βελτίωση της θέσης σου στα οργανικά αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης.

Κάθε δευτερόλεπτο, οι μηχανές αναζήτησης -όπως το Google- επεξεργάζονται εκατομμύρια αιτήματα.

Οι χρήστες αναζητούν απαντήσεις σε μια απίστευτη γκάμα ερωτήσεων που αφορούν την καθημερινότητά τους -από το ξενοδοχείο με την καλύτερη βαθμολογία για το επόμενο ταξίδι τους μέχρι την εξήγηση της θεωρίας της εξέλιξης.

Για κάθε αναζήτηση, το Google οργανώνει τα αποτελέσματα κατατάσσοντας πρώτα τις καλύτερες απαντήσεις.

Οι παρακάτω αριθμοί δείχνουν πόσο πολύ εμπιστεύονται οι χρήστες την κρίση των μηχανών αναζήτησης:

– Οι τρεις πρώτοι οργανικοί σύνδεσμοι λαμβάνουν περίπου το 30% όλων των κλικ.

– Μόνο το 0,78% των χρηστών προχωρά σε έναν σύνδεσμο στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Συνεπώς, κάθε αναζήτηση είναι μία ευκαιρία για την επιχείρησή σου να προσφέρει την καλύτερη απάντηση στην αναζήτηση των χρηστών.

Εστιάζοντας σε αυτό, έχεις περισσότερες πιθανότητες να αυξήσεις την προβολή και τα κλικ σου, να λάβεις περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα και να κλιμακώσεις τα αποτελέσματα της παρουσίας σου στο διαδίκτυο.

Όμως, για να το πετύχεις αυτό, πρέπει να αποδείξεις στην Google ότι έχεις την καλύτερη απάντηση και ότι αξίζει να εμφανιστείς στην πρώτη θέση στο SERP (Search Engine Results Page.

Αυτό συνεπάγεται ότι έχεις εξαιρετικό περιεχόμενο, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει ταυτόχρονα να προσφέρεις χρηστικότητα, επικοινωνία με την αρχή της αγοράς και βοήθεια προς την Google να διαβάσει τις σελίδες σου.

Αυτοί είναι και οι στόχοι μιας στρατηγικής SEO.

Το SEO παίζει ρόλο στο SEM (Search Engine Marketing), το οποίο καλύπτει όλες τις στρατηγικές μηχανών αναζήτησης. Οι πληρωμένες διαφημίσεις και οι σύνδεσμοι χορηγίας είναι επίσης κομμάτι του SEM.

Από την άλλη πλευρά, το SEO χρησιμοποιεί μόνο οργανικές στρατηγικές και δεν περιλαμβάνει αγορές μέσων.

Το αποτέλεσμα; Υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) και χαμηλότερο κόστος απόκτησης πελατών (CAC).

Τι είναι τα search engines (μηχανές αναζήτησης);

Οι μηχανές αναζήτησης είναι συστήματα ή αλγόριθμοι για την ανίχνευση, την εύρεση και την κατάταξη περιεχομένου ιστού και την εμφάνιση του με ταξινομημένο τρόπο με βάση τις αναζητήσεις των χρηστών.

Όταν αναφερόμαστε σε search engines, δεν μιλάμε μόνο για το Google, αλλά και για το Bing, το Yahoo!, το Baidu και άλλα.

Ακόμη και το YouTube και το Pinterest μπορούν να θεωρηθούν search engines, καθώς χρησιμοποιούνται συχνά για την ανακάλυψη περιεχομένου.

Αλλά η Google είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης στην κατηγορία, με σχεδόν το 92% του μεριδίου της αγοράς.

Κάθε search engine έχει τη δική του μεθοδολογία και κριτήρια κατάταξης. Αλλά ο τελικός στόχος είναι πάντα ο ίδιος: να προσφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα σε αυτό που αναζητούν οι χρήστες.

Πώς λειτουργούν τα search engines;

Αναρωτήθηκες ποτέ τι ακριβώς κάνει η Google όταν αναζητάς κάτι;

Παρά το γεγονός ότι χρειάζονται μόνο χιλιοστά του δευτερολέπτου, υπάρχει μια μακρά διαδικασία για να εμφανιστεί μια λίστα αποτελεσμάτων που απαντούν στην ερώτησή σου.

Σε γενικές γραμμές, τα search engines ακολουθούν τρία στάδια:

Πρώτον, οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν το περιεχόμενο του ιστού χρησιμοποιώντας bots, γνωστά και ως αράχνες.

Στην Google, είναι γνωστό ως Googlebot. Αυτά τα ρομπότ ακολουθούν τις συνδέσεις των συνδέσμων στον ιστό, αναζητώντας νέες και ενημερωμένες σελίδες.

Στη συνέχεια, οι ανιχνευμένες σελίδες προστίθενται στο ευρετήριο της μηχανής αναζήτησης. Το ευρετήριο στην πραγματικότητα είναι μια τεράστια βιβλιοθήκη για το περιεχόμενο του ιστού.

Εκεί, οι σελίδες οργανώνονται σύμφωνα με τις πληροφορίες που συνέλεξε το bot για αυτές, όπως ο χρόνος φόρτωσης και οι λέξεις-κλειδιά.

Αυτές οι διαδικασίες ανίχνευσης και ευρετηρίασης λαμβάνουν χώρα συνεχώς.

Τα ρομπότ βρίσκουν και οργανώνουν πάντα το περιεχόμενο στον ιστό.

Όμως η σειρά με την οποία εμφανίζουν τα αποτελέσματά τους στους χρήστες ορίζεται μέσω της κατάταξης.

Η κατάταξη εμφανίζεται κάθε φορά που ένας χρήστης αναζητά κάτι — αυτό είναι το επίκεντρο του SEO.

Σύμφωνα με τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στην αναζήτηση, η Google ανατρέχει γρήγορα στο ευρετήριό της για να βρει σελίδες που συμπίπτουν με αυτούς τους όρους και να απαντήσει στην ερώτηση.

Έτσι, η ταξινόμηση καθορίζεται από την καλύτερη σχέση μεταξύ των λέξεων-κλειδιών και μιας σειράς παραγόντων κατάταξης που συνθέτουν τον αλγόριθμο αναζήτησης.

Ο σκοπός είναι να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία χρήστη και, ως αποτέλεσμα, να αυξήσουν τη θέση μιας σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Γιατί τα search engines είναι τόσο σημαντικά;

1. Επιτρέπουν την πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό

Τα search engines διευκολύνουν την πρόσβαση στο διαδίκτυο, το οποίο είναι αχανές και περιλαμβάνει δισεκατομμύρια ιστοσελίδες.

Εάν κάναμε όλη αυτή την αναζήτηση χωρίς βοήθεια, θα χρειαζόμασταν ημέρες και πάλι είναι αμφίβολο αν θα βρίσκαμε την απάντηση που ψάχνουμε.

2. Φιλτράρουν το περιεχόμενο του παγκόσμιου ιστού

Τα search engines φιλτράρουν όλο το περιεχόμενο πριν το παρουσιάσουν στο χρήστη. Έτσι αποκλείουν παράνομο περιεχόμενο και το απομακρύνουν από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

3. Είναι εύκολα στη χρήση

Τα search engines είναι πανεύκολα στη χρήση.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να πληκτρολογήσεις αυτό που αναζητάς στη γραμμή αναζήτηση.

Έπειτα, απλώς πατώντας συνέχεια θα δεις μπροστά σου όλα τα αποτελέσματα που σχετίζονται με τη λέξη-κλειδί που πληκτρολόγησες.

4. Εμφανίζουν μόνο τα κορυφαία αποτελέσματα

Τα search engines αποθηκεύουν τα ερωτήματα των χρηστών όταν πραγματοποιούν αναζήτηση.

Έτσι, όταν πληκτρολογείς σου εμφανίζουν προτάσεις. Αυτές οι προτάσεις είναι αυτό που αναζητούν οι περισσότεροι χρήστες πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Ταυτόχρονα, τα search engines χρησιμοποιούν AI. Αυτό τις κάνει πιο έξυπνες κάθε μέρα -είναι σαν να διαβάζουν τη σκέψη σου!

5. Δίνουν γρήγορα αποτελέσματα

Μόλις πατήσεις «αναζήτηση», τα αποτελέσματα εμφανίζονται μέσα σε 1 δευτερόλεπτο. Αυτό είναι εξαιρετικά γρήγορο, δεδομένου ότι οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να αναζητήσουν τη βάση δεδομένων τους για να βρουν αυτό που ψάχνεις.

Τι σημαίνει αυτό; Αναζήτηση σε δισεκατομμύρια δεδομένα που καταλαμβάνουν όγκο πολλών terabyte.

Συμπέρασμα

Τα search engines έχουν κάνει τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο -και γενικότερα τη ζωή μας- πολύ πιο εύκολη.

Και η βελτιστοποίηση της θέσης που θα εμφανίζεται η σελίδα σου, μέσω της χρήσης του σωστού SEO, είναι η συνταγή για το τέλειο μάρκετινγκ, που θα κάνει την επιχείρησή σου να απογειωθεί!

Share This Post

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

Συμπλήρωσε την παρακάρω φόρμα και κατέβασε τον Δωρεάν οδηγό με την μεθολογία που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.