Η διαφήμιση μέσω των social media δεν είναι πλέον προαιρετική. Πολλοί επιχειρηματίες έχουν την πεποίθηση ότι τα social media δε θα ωφελήσουν την επιχείρησή τους.
“ Οι πελάτες μας ξέρουν ποιοι είμαστε και πού να μας βρουν. ”
Σου είναι γνώριμη αυτή η φράση; Μη με παρεξηγείς: είναι θαυμάσιο το ότι έχεις μία σταθερή βάση πελατών. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας τα social media για να προωθήσεις την επιχείρησή σου θα σε βοηθήσει να βγάλεις μεγαλύτερο κέρδος από τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σου, αλλά και να αποκτήσεις καινούργιους.
Ακόμα και αν δεν πιστεύεις ότι η απουσία σου από τα social media έχει κάποια επίπτωση ακόμα στη επιχείρησή σου, είναι πολύ πιθανόν να έχει στο αμέσο μελλον. Αν είσαι ιδιοκτήτης επιχείρησης και δεν πιστεύεις ότι χρειάζεται να χρησιμοποιείς τα social media για να βελτιώσεις την επιχείρησή σου, τότε θα επωφεληθείς πάρα πολύ διαβάζοντας αυτό το άρθρο.
Αν χρησιμοποιείς αυτήν την περίοδο τα social media για να προωθήσεις την επιχείρησή σου αλλά δεν βλέπεις τα αποτελέσματα που θα ήθελες, συνέχιζε να διαβάζεις. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και θα καταλάβεις πως μπορείς να αποκτήσεις μια σωστή και αποτελεσματική στρατηγική στα social media.
1. Δημιούργησε προφίλ σε πολλές πλατφόρμες
“ Θα μας βρείτε στο Facebook. ”
Το ακούω συνέχεια όταν μιλάω με ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων σχετικά με τις στρατηγικές τους στα social media.
Είναι καλό να έχεις σελίδα στο Facebook για την επιχείρησή σου. Είσαι στη σωστή κατεύθυνση.
Όμως, μόνο το Facebook δεν είναι αρκετό για να μεγιστοποιήσει την προβολή της επιχείρησής σου. Σύμφωνα με στατιστικά, το Facebook είναι πρώτο στις μικρές επιχειρήσεις.
Λιγότερες από τις μισές μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το Instagram και το YouTube για να διαφημίσουν τις εταιρείες τους. Επιπλέον, λιγότερο από το ένα τρίτο των ιδιοκτητών επωφελούνται απο το LinkedIn και το Snapchat.
Πριν βιαστείς να δημιουργήσεις προφίλ σε όλες τις παραπάνω πλατφόρμες, είναι σημαντικό να καταλάβεις ποιό είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.
Για παράδειγμα, το LinkedIn είναι πιο ωφέλιμο για τις επιχειρήσεις B2B ( business to business). Αυτό συμβαίνει γιατί το 80% των πιθανών πελατών για B2B επιχειρήσεις προέρχεται απο το LinkedIn.
Ας πούμε ότι η επιχείρησή σου στοχεύει σε νεότερο κοινό. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων χρησιμοποιεί το Snapchat και το Instagram τουλάχιστον 6 φορές τη μέρα. ‘Αρα είναι σημαντικό να έχεις παρουσία σε αυτά τα μέσα.
Όμως, αν η επιχείρησή σου στοχεύει να έχει ως πιθανούς πελάτες τους Baby Boomers (τα άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ του ’46 και του ’65), δε θα έβγαζε νόημα να έχες ως προτεραιότητα το Snapchat και το Instagram.
Για τους περισσότερους, ξεκινώντας με ένα προφίλ στο Facebook είναι αρκετό. Με περίπου 1.5 δισεκατομμύρια καθημερινούς ενεργούς χρήστες, μπορείς να υποθέσεις ότι το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι βρίσκεται εκεί.
Είτε το πιστεύεις είτε όχι, μετά από τόσα χρόνια, το Facebook είναι ακόμα το γρηγορότερα αναπτυσσόμενο κοινωνικό δίκτυο. Οπότε δεν πρόκειται να ξεπεραστεί μέσα στο κοντινό μέλλον.
Αφού δημιουργήσεις μία σελίδα στο Facebook, πρέπει να καθορίσεις ποιες άλλες πλατφόρμες ταιριάζουν στην επιχείρησή σου και στην στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθείς.
Θα σου πρότεινα να δημιουργήσεις ένα κανάλι στο YouTube. Το περιεχόμενο των βίντεο σου στο YouTube θα είναι εύκολο να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση σου στις άλλες πλατφόρμες. Αυτά τα βίντεο θα σου δώσουν έναν λόγο να ποστάρεις περιεχόμενο στις υπόλοιπες πλατφόρμες όταν ξεμένεις από ιδέες, όμως θα μιλήσουμε πιο αναλυτικά για αυτό σε λίγο.
2. Καθόρισε τους στόχους σου στο μάρκετινγκ
Δεν μπορείς απλά να ποστάρεις στα τυφλά περιεχόμενο στα social media χωρίς κάποια συνοχή ή κάποιο σκοπό. Πριν κάνεις το οτιδήποτε πρέπει να ορίσεις τους στόχους σου.
Η προσέλκυση νέων πελατών και η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου είναι καλοί λόγοι για να χρησιμοποιείς τα social media. Ταυτόχρονα μπορείς να χρησιμοποιείς τα social media για να παρέχεις καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες σου.
Είναι πολύ σημαντικό όμως να έχεις προκαθορίσει τους στόχους σου. Δε θα έκανες μία διαφήμιση στο ραδιόφωνο ή θα εκτυπώνες ένα διαφημιστικό φυλλάδιο χωρίς να καθορίσεις το στόχο σου πρώτα. Επομένως, πρέπει να κάνεις το ίδιο και με τη στρατηγική σου στα social media.
Όταν αποφασίσεις το ποιος είναι ο σκοπός της καμπάνιας σου στα social media, θα σου είναι πολύ πιο εύκολο να σκεφτείς τι περιεχόμενο θα δημοσιεύεις.
3. Δημοσίευε περιεχόμενο σε καθημερινή βάση
Αφού δημιουργήσεις το προφίλ της επιχείρησής σου στις κοινωνικές πλατφόρμες, πρέπει να βεβαιωθείς ότι το προφίλ αυτό είναι και ενεργό.
Αν κάποιος επισκεφθεί την σελίδα σου και η πιο πρόσφατη ανάρτηση ήταν πριν από τρεις εβδομάδες, το πιο πιθανόν είναι ότι δε θα σε ακολουθήσει. Ποιο είναι το νόημα να ακολουθείς μία επιχείρηση που δεν ανεβάζει περιεχόμενο;
Επιπλέον, σκέψου όλους αυτούς που ακολουθούν την επιχειρηματική σου σελίδα. Είναι σημαντικό να ανεβάζεις καινούριο περιεχόμενο που θα εμφανίζεται στις αρχικές σελίδες των χρηστών. Σύμφωνα με στατιστικά, λίγες είναι οι επιχειρήσεις που ποστάρουν σε καθημερινή βάση.
Αυτή είναι η ευκαιρία σου να διαφοροποιηθείς από τους ανταγωνιστές σου. Αν οι περισσότεροι κάνουν αναρτήσεις μόνο μία φορά τη βδομάδα ή μερικές φορές το μήνα, θα είναι πιο εύκολο για εσένα να εντυπωσιάσεις τους ακόλουθούς σου με το να ποστάρεις καθημερινά.
Κάθε φορά που κάνεις μία νέα ανάρτηση, θυμίζεις σε αυτούς που σε ακολουθούν ότι η επιχείρησή σου υπάρχει. Όταν χρειαστούν ή θελήσουν οτιδήποτε προσφέρεις, θα σκεφτούν τη δική σου επιχείρηση αντί για κάποιο ανταγωνιστή.
Ένας από τους λόγους που οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν δημοσιεύουν καθημερινά είναι επειδή δεν ξέρουν τι να δημοσιεύσουν. Αν ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσεις στόχους στο μάρκετινγκ σου.
Για παράδειγμα, αν ο στόχος σου είναι να προωθήσεις καινούρια προϊόντα για αγορά στο site σου, τότε πόσταρε μία προσφορά για αυτά τα προϊόντα. Χρησιμοποίησε ξανά για διαφορετικό σκοπό το περιεχόμενο που έχεις αναρτήσει παλαιότερα.
Aς πούμε ότι έχεις δημοσιεύσει στο YouTube ένα tutorial για το ’’πώς να χρησιμοποιήσετε ένα προϊόν’’. Θα μπορούσες να αναδημοσιεύσεις το ίδιο βίντεο ή κομμάτια αυτού στις υπόλοιπες σελίδες σου.
Δημοσίευσε καινούριο περιεχόμενο από την ιστοσελίδα σου. Πόσταρε τα links από τις πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις σου. Επιπλέον, πέρα από το να ποστάρεις σε καθημερινή βάση, είναι σημαντικό να απαντάς στους πελάτες σου. Αναφέρομαι στα προσωπικά μηνύματα και στα σχόλια.
Το 48% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι όταν μία εταιρεία ανταποκρίνεται στα μηνύματα στα social media, τους παρακινεί να κάνουν μία αγορά.
4. Δώσε στους καταναλωτές έναν λόγο για να σε ακολουθήσουν
Για να έχεις μία επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικό να έχεις ακόλουθους. Μόλις καταφέρεις να αυξήσεις τους ακόλουθούς σου, θα σου είναι πιο εύκολο να τους μετατρέψεις σε πελάτες.
Αυτό γιατί οι πελάτες είναι πιο πιθανό να ψωνίσουν από επιχειρήσεις που ακολουθούν στα social media.
Να μερικοί από τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι θα ενδιαφέρονταν να ακολουθήσουν την επιχείρησή σου στα social media:
- Τους ενδιαφέρουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σου
- Προσφέρεις αποκλειστικές προσφορές
- Το περιεχόμενό σου είναι ευχάριστο
- Θέλουν να έρθουν σε επαφή με κάποιον εκπρόσωπο της επιχείρησης
- Παρέχεις κάποιο κίνητρο
- Οι φίλοι ή η οικογένειά τους ακολουθούν την επιχείρησή σου
5. Δημιούργησε σχέσεις με influencers
Πώς θα σου φαινόταν αν σου έλεγα ότι υπάρχει ένας τρόπος να είσαι περισσότερο παρών στα social media χωρίς να κάνεις αναρτήσεις στη δική σου σελίδα;
Όταν ο κόσμος σκέφτεται τους influencers στα social media, του έρχονται στο μυαλό διάσημα άτομα και αθλητές. Όμως, το να συνεργαστείς με κάποιον διάσημο ίσως είναι ένα μεγάλο έξοδο το οποίο η επιχείρησή σου δεν μπορεί να καλύψει.
Ωστόσο, το μάρκετινγκ μέσω των influencers είναι η γρηγορότερα αναπτυσσόμενη μέθοδος για την απόκτηση πελατών στον διαδικτυακό κόσμο.
Επιπλέον, το 67% των επιχειρήσεων σχεδιάζει να αυξήσει το budget του για το μάρκετινγκ μέσω των influencers μέσα στην επόμενη χρονιά. Επομένως, πώς μπορεί μία μικρή επιχείρηση να έχει την οικονομική δυνατότητα για να εφαρμόσει μία τέτοια στρατηγική;
Μπορείς να βρεις influencers που να συμφέρουν πολύ περισσότερο οικονομικά σε σχέση με κάποιον διάσημο. Προσπάθησε να συνεργαστείς με μικρούς influencers, ώστε να αυξήσεις την αξιοπιστία των προιόντων σου.
Αυτό το είδος των influencers μπορεί να μην έχει εκατομμύρια ακόλουθους, όμως μπορεί να ποστάρει περιεχόμενο για την επιχείρησή σου με ελάχιστα χρήματα. Ίσως θα μπορούσες να το αποφύγεις και αυτό με το να τους προσφέρεις δωρεάν προϊόντα με αντάλλαγμα μερικές αναρτήσεις για την επιχείρησή σου.
Αυτή η μέθοδος μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική γιατί οι μικροί influencers έχουν πιο ισχυρό δέσιμο με τους ακόλουθούς τους.
Ένας μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να ταυτιστεί με τη ζωή του Kanye West και των Kardashians. Όμως σίγουρα μπορεί να ταυτιστεί με κάποιον, ο οποίος έχει μία συνηθισμένη δουλειά.
Ψάξε για influencers που ζουν κοντά στην περιοχή όπου βρίσκεται η επιχείρησή σου. Είναι πιο πιθανό οι ακόλουθοί τους να ενδιαφέρονται να στηρίξουν την επιχείρησή σου.
6. Ενθάρρυνε το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες
Αυτό συνδέεται με όσα είπα για το είδος του περιεχομένου που πρέπει να ποστάρεις. Δε θα χάσεις αν δημοσιεύεις το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες.
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες έχει άμεση σχέση με την απόφαση του καταναλωτή. Επίσης, το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες θα βοηθήσει στην αναγνωρισιμότητα για την επιχείρηση. Να γιατί:
Ας πούμε ότι κάνεις έναν διαγωνισμό στο Instagram, όπου οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να ποστάρουν φωτογραφίες που χρησιμοποιούν κάποιο από τα προϊόντα σου.
Με αυτό τον τρόπο η επιχείρησή σου εκτίθεται σε μεγαλύτερο κοινό. Οποιοσδήποτε ακολουθεί τα άτομα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό θα δει την προώθηση της εταιρείας σου, ακόμα και αν δεν σε ακολουθεί.
Το 92% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι εμπιστεύεται τη σύσταση αν είναι από κάποιον που ξέρουν. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αποκτήσεις καινούριους ακόλουθους και τελικά να τους μετατρέψεις σε πελάτες.
7. Εκμεταλλεύσου το εφήμερο περιεχόμενο
Το εφήμερο περιεχόμενο διαφέρει από μία συνηθισμένη ανάρτηση. Αυτού του είδους το περιεχόμενο μπορεί να προβληθεί για ένα μικρό χρονικό διάστημα, όπως 24 ώρες.
Οι πιο συνηθισμένες πλατφόρμες όπου θα βρεις εφήμερο περιεχόμενο είναι το Instagram και το Snapchat. Και τα δύο έχουν τη λειτουργία “ιστορία”.
Προτείνω ανεπιφύλακτα να χρησιμοποιείς τις ιστορίες του Instagram για να προωθήσεις την επιχείρησή σου. Το ανέφερα και νωρίτερα όταν μιλούσαμε για το πόσο συχνά θα πρέπει να ποστάρεις περιεχόμενο.
Αν θέλεις να ποστάρεις πολλές φορές τη μέρα, κάνε το μέσω των ιστοριών. Έτσι δεν θα σπαμάρεις τις αρχικές σελίδες των ακόλουθών σου.
Αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει το εφήμερο περιεχόμενο ακόμα, προσπάθησε να το κάνεις για την επόμενη προσφορά σου και δες πως θα πάει.
8. Βίντεο ζωντανής μετάδοσης
Ακόμα και οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από τη μετάδοση live βίντεο στα social media. Το Facebook, το YouTube και το Instagram, σου δίνουν τη δυνατότητα να το κάνεις.
Η ζωντανή μετάδοση θα σου προσφέρει μία πιο αυθεντική αλληλεπίδραση με το κοινό σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη ζωντανή μετάδοση με διαφορετικούς τρόπους.
Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους είναι το behind the scenes. Δείξε στους ακολούθους σου τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες της επιχείρησής σου. Κάνε τους μία ξενάγηση στις εγκαταστάσεις σου, στα γραφεία και σύστησέ τους στο προσωπικό σου. Έτσι, θα αισθανθούν ότι βλέπουν κάτι αποκλειστικό και θα τους φέρει εν τέλει πιο κοντά στην επιχείρησή σου.
Τα ζωντανά βίντεο είναι επίσης μία καλή μέθοδος για την επίδειξη προϊόντων, για εκδηλώσεις και για συνεδρίες Q&A. Το κοινό σου στα ζωντανά βίντεο θα μπορεί να σχολιάσει στη μετάδοσή σου σε πραγματικό χρόνο. Απλά σιγουρέψου ότι βλέπεις αυτά τα σχόλια και ανταποκρίνεσαι στους ακόλουθούς σου.
Συμπέρασμα
Η επιχείρησή σου πρέπει να χρησιμοποιεί τα social media για να παραμείνει σχετική με τη σημερινή εποχή. Το να έχεις απλά ένα προφίλ στο Facebook δεν είναι πλέον αποδεκτό. Δημιούργησε προφίλ σε πολλαπλές πλατφόρμες εφόσον το κοινό στο οποίο στοχεύεις είναι ενεργό εκεί.
Πρέπει να δημοσιεύεις περιεχόμενο σε καθημερινή βάση. Απλά βεβαιώσου ότι οι αναρτήσεις σου είναι σχετικές με τους στόχους σου στο μάρκετινγκ. Τα προφίλ σου πρέπει να είναι ελκυστικά στους καταναλωτές. Για να επεκταθείς περαιτέρω, βρες influencers να προωθήσουν την επιχείρησή σου. Ενίσχυσε το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες.
Πρόσθεσε εφήμερο περιεχόμενο και ζωντανές μεταδόσεις στη στρατηγική σου στο μάρκετινγκ μέσω των social media. Αν δεν έχεις αρκετό χρόνο να διαχειριστείς όλες σου τις σελίδες στα social media, χρησιμοποίησε αυτοματοποιημένα εργαλεία για να κάνεις τη ζωή σου ευκολότερη.
Ακολούθησε τις συμβουλές τις οποίες περιέγραψα σε αυτόν τον οδηγό και είμαι σίγουρος πως θα πας το μάρκετινγκ της επιχείρησής σου στο επόμενο επίπεδο.