Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το content marketing

content-marketing

Πες μας προκατειλημμένους, αλλά το content marketing απλά… τα σπάει!

Για τις επιχειρήσεις:

Το content marketing είναι μία παντοδύναμη στρατηγική για να χτίσεις και να προσελκύσεις ένα κοινό από μελλοντικούς πελάτες. Θα μπορούσαμε να πούμε μάλιστα ότι είναι απαραίτητο εργαλείο για όλες τις επιχειρήσεις.

Για τους marketers:

Το content marketing είναι ένας κλάδος που αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς και προσφέρει πολλές ανταμοιβές. Μέσα από αυτό μπορείς να εμβαθύνεις σε ενδιαφέροντα θέματα και να μετατρέψεις το υλικό που έχεις στα χέρια σου σε ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο που θα τραβήξει την προσοχή των πελατών σου. Ταυτόχρονα θα νιώθεις ικανοποίηση αφού θα εκπληρώνεται ένας πολύ σημαντικός σκοπός για την εταιρεία σου.

Για τους χρήστες:

Με τον όρο «χρήστες» (users) αναφερόμαστε στους ανθρώπους που όντως θα διαβάσουν τα άρθρα σου, θα δουν τα videos σου και θα ακούσουν τα podcasts σου.

Αυτοί είναι στην πραγματικότητα οι πελάτες σου, τα leads σου, το κοινό σου.

Και για αυτούς τους ανθρώπους το content marketing είναι διασκεδαστικό, είναι ενδιαφέρον και διδακτικό! Παράλληλα είναι ενημερωτικό και επίκαιρο, τρομακτικό και διασκεδαστικό, σοκαριστικό και συγκινητικό, binge-worthy, share-worthy, like-worthy, click-worthy και κυρίως… έχει ΑΞΙΑ.

Και θα επιμείνουμε πολύ σε αυτή την ιδέα. Το περιεχόμενο που παράγεις πρέπει να έχει πραγματική αξία για τους χρήστες.

Αν καταφέρεις να συγκρατήσεις έστω και αυτή την πληροφορία μόνο από το παρόν άρθρο, τότε άξιζε τον χρόνο σου!

Αλλά μην ανησυχείς, γιατί στην πραγματικότητα θα μάθεις πολύ περισσότερα για το content marketing, όπως…

– Πώς μπορείς να δημιουργήσεις μία φανταστική στρατηγική περιεχομένου

– Με ποιον τρόπο μπορείς να εντάξεις το content marketing στο Customer Value Journey

– Πώς να δημιουργήσεις content για κάθε στάδιο του marketing funnel

– Πώς να επιλέξεις το κατάλληλο είδος περιεχομένου για την επιχείρησή σου

– Πού και πώς μπορείς να βρίσκεις γρήγορα πολλές και φανταστικές ιδέες για περιεχόμενο

– Πώς να δημιουργείς περιεχόμενο γρήγορα και να το χρησιμοποιείς με πολλούς διαφορετικούς τρόπους

– Με ποιον τρόπο μπορείς να χρησιμοποιείς το editorial calendar και τον style guide για να σιγουρευτείς ότι το περιεχόμενό σου είναι συνεχόμενο και συνεπές

– Πώς να μοιράζεσαι το περιεχόμενό σου με τους σωστούς ανθρώπους, τη σωστή στιγμή

– Πώς να βγάλεις χρήματα από το περιεχόμενό σου, μέσα από 4 στρατηγικές-κλειδιά

– Με ποιν τρόπο θα εντοπίσεις και θα βελτιώσεις την απόδοση του περιεχομένου σου.

Ας ξεκινήσουμε… με τα βασικά.

Τι είναι το content marketing;

Ο ορισμός που δίνουμε στο content marketing είναι ο εξής: «Το content marketing είναι η δημιουργία και η διανομή περιεχομένου που έχει αξία και στοχεύει στο να χτίσει και να κινητοποιήσει το κοινό απέναντι στο brand σου».

Μπερδεύτηκες; Ας δούμε βήμα βήμα τι σημαίνουν τα παραπάνω.

«Το content marketing είναι η δημιουργία και διανομή…»

Οι δύο έννοιες που πρέπει να δώσεις έμφαση εδώ, είναι η δημιουργία και η διανομή και να ξεκαθαρίσεις ότι το content marketing περιλαμβάνει και τις δύο.

Γιατί δεν γίνεται απλά να δημιουργήσεις ένα τέλειο post, να το δημοσιεύσεις και να περιμένεις ότι τα υπόλοιπα θα γίνουν από μόνα τους.

Αντίθετα πρέπει να διανέμεις το περιεχόμενό σου στους κατάλληλους ανθρώπους, την κατάλληλη στιγμή, προκειμένου να εξασφαλίσεις ότι θα έχει τον μεγαλύτερο δυνατό αντίκτυπο.

«…περιεχομένου που έχει αξία…»

Θυμάσαι που είπαμε ότι θα επιμείνουμε πολύ στο θέμα της αξίας; Ε να που βρίσκεται πάλι μπροστά μας!

Το content marketing πρέπει να δημιουργεί κάποια αξία για τον χρήστη. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε μάλλον δεν θα είναι αρκετά αποτελεσματικό.

Στην πραγματικότητα, μέσω του content marketing παρέχεις δωρεάν αξία, σε αντάλλαγμα με το χρόνο που θα σου αφιερώσει ο χρήστης. Όσο περισσότερο χρόνο ξοδεύει κάποιος στο περιεχόμενό σου, τόσο περισσότερο σε γνωρίζει και σε εμπιστεύεται.

Αν λοιπόν το κάνεις αυτό ξανά και ξανά, οι άνθρωποι θα ξεκινήσουν να σε εμπιστεύονται αρκετά ώστε να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν κάποια από τα χρήματά τους για το προϊόν ή την υπηρεσία σου.

«…να χτίσει και να κινητοποιήσει το κοινό απέναντι στο brand σου».

Και κάπου εδώ μπαίνουμε στην ουσία των πραγμάτων. Το content marketing είναι ο τόπος με τον οποίο χτίζεις το κοινό σου.

Μην μπερδεύεσαι όμως: ο απώτερος σκοπός του content marketing είναι να ωφεληθεί η επιχείρησή σου. Και όταν γίνεται σωστά, αυτός ο σκοπός επιτυγχάνεται μέσα από την αύξηση του traffic και κατά συνέπεια την αύξηση των πωλήσεών σου.

Οι διαφορετικοί τύποι content marketing

Αφού μπορέσαμε να ορίσουμε το content marketing, πάμε να δούμε μερικές συγκεκριμένες μορφές που μπορεί να πάρει.

Blog

Τα blog posts είναι το πρώτο που έρχεται στο μυαλό των περισσότερων όταν ακούσουν τον όρο content. Και δεν έχουν άδικο, αφού η δημιουργία ενός «δυνατού» blog μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικός τρόπος για να παράγεις αξία και να χτίσεις το κοινό σου.

Όμως, για να είμαστε ειλικρινείς, η έννοια του content μπορεί να περιέχει πολύ περισσότερα πράγματα από απλά blog posts.

Για να μην παρεξηγηθούμε: τα blogs παραμένουν υπερβολικά σημαντικά και αποτελεσματικά εργαλεία του marketing. Δεδομένου όμως ότι υπάρχουν περισσότερα από 500 εκατομμύρια blogs στο ίντερνετ, ίσως είναι λίγο δύσκολο να ξεχωρίσεις ανάμεσα στον ανταγωνισμό.

Για αυτό, ρίξε μία ματιά και σε μερικούς ακόμη τύπους περιεχομένου που μπορείς να δημιουργήσεις:

Videos

Τα videos είναι μία πανίσχυρη μορφή content και μάλιστα η δύναμή τους συνεχίζει να μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο. Και σίγουρα οι γρήγορες ταχύτητες του ίντερνετ και οι κάμερες των smartphones που διαρκώς βελτιώνονται συμβάλλουν θετικά σε αυτό.

Ένα μεγάλο συν των videos είναι πως μπορούν να «παίζουν» σε πολλές πλατφόρμες. Χωρίς αμφιβολία το YouTube είναι η δημοφιλέστερη πλατφόρμα δημιουργίας video content ενώ αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως. Επομένως, σίγουρα είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσεις να χτίζεις το κοινό σου.

Όμως, εκτός από το YouTube, μπορείς να κοινοποιείς video και στα social media (π.χ. στο Facebook και το Instagram) αλλά και στο website σου.

Μία συνηθισμένη παρεξήγηση γύρω από το video content είναι ότι πολλοί πιστεύουν πως πρέπει να είναι ιδιαίτερα περίπλοκο και προσεγμένο προκειμένου να είναι και αποτελεσματικό.

Όμως δεν είναι έτσι!

Δεν χρειάζεσαι ούτε τεράστιο budget ούτε ειδικά skills για να δημιουργήσεις αποτελεσματικό video content. Στην πραγματικότητα, το YouTube είναι γεμάτο από δημοφιλή videos που τραβήχτηκαν με μία απλή κάμερα κινητού τηλεφώνου!

Αν λοιπόν θέλεις να εντάξεις την δύναμη του video στη στρατηγική περιεχομένου σου, μην περιμένεις άλλο! Ξεκίνα σήμερα, χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό που ήδη έχεις και βελτίωσε το setup σου σταδιακά.

Podcast

Τα podcasts παραμένουν ένας κορυφαίος τρόπος για να προσεγγίσεις νέο κοινό.

Στο κάτω κάτω, οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται μία δραστηριότητα όταν οδηγούν, όταν γυμνάζονται ή όταν απλώς στέκονται στην ουρά του σούπερ μάρκετ. Και το audio content, όπως τα podcasts, είναι η ιδανική επιλογή για τις παραπάνω περιστάσεις.

Email Newsletter

Υπάρχουν πολλές εταιρείες εκεί έξω που χρησιμοποιούν τα emails για έναν και μόνο σκοπό: την προώθηση των προϊόντων τους. Και το κεντρικό μήνυμα που περιέχεται σε κάθε email είναι: «Να ένα προϊόν! Αγοράστε το!».

Ίσως κατάλαβες ήδη ότι αυτή η μέθοδος παλιώνει γρήγορα. Και αν είναι η μόνη στρατηγική email marketing που χρησιμοποιείς, το πιθανότερο είναι ότι θα απωθήσει το κοινό σου.

Δεδομένου ότι το email είναι ένα πολύ δυνατό μέσο για την μετάδοση ισχυρού περιεχομένου με αξία, είναι κρίμα να μην το εκμεταλλευτείς σωστά.

Ας σημειώσουμε ότι παρότι τα email newsletters υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό, τελευταία κερδίζουν ξανά δημοσιότητα.

Το email newsletter δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα συνηθισμένο email, το οποίο περιλαμβάνει δωρεάν content που έχει κάποια αξία. Φαντάσου το κάτι σαν… μία μικροσκοπική εφημερίδα, που επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο θέμα και στέλνεται δωρεάν μέσω email!

Μία φοβερή επίδραση που έχει αυτή η στρατηγική είναι πως «εκπαιδεύει» το κοινό να ανοίγει τα emails που έχουν εσένα για αποστολέα, αφού τα έχουν συσχετίσει με σημαντικό περιεχόμενο που έχει ΑΞΙΑ και όχι με ένα ακόμη promotion πωλήσεων.

Λοιπά μέσα δωρεάν content

Τα παραπάνω παραδείγματα περιλαμβάνουν τους πιο δημοφιλείς τρόπους content marketing αλλά σίγουρα όχι τους μοναδικούς. Το περιεχόμενο μπορεί να λάβει και πολλές άλλες μορφές.

Συνοπτικά μιλώντας, οτιδήποτε μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να δημιουργήσεις δωρεάν αξία μπορεί να χρησιμεύσει και ως εργαλείο του content marketing.

Για παράδειγμα:

Τα ebooks. Τα ebooks συνήθως αποθηκεύονται ως αρχεία PDF και αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο για την διανομή μακροσκελούς περιεχομένου (και παράλληλα είναι καταπληκτικοί lead magnets).

Τα βιβλία. Είτε το πιστεύεις είτε όχι, υπάρχουν άνθρωποι που ακόμη τα διαβάζουν! Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι πως θεωρούνται τρομερά αξιόπιστα ενώ υπενθυμίζουν με φυσικό τρόπο στους υποψήφιους πελάτες σου ότι υπάρχεις -που είναι πάντα καλό.

– Άλλες μορφές newsletter. Κι όμως, το newsletter είναι μόνο ένας τρόπος διανομής περιεχομένου. Παρόμοια δουλειά μπορεί να κάνει και η αλληλογραφία που στέλνεται μέσω ταχυδρομείου ή ακόμη και ένα chatbot newsletter που στέλνεται μέσω του Facebook Messenger.

– Εικόνες. Συνήθως οι εικόνες να συνδυάζονται και με κείμενο, όμως σε κάποιες περιπτώσεις είναι αρκετές από μόνες τους. Πράγματι, η σωστή εικόνα μπορεί να λειτουργήσει τέλεια μέσα σε ορισμένες πλατφόρμες, όπως το Pinterest ή το Instagram. Από την άλλη, ένα πετυχημένο infographic μπορεί να δημιουργήσει άπειρο traffic και shares στο λογαριασμό σου.

Όταν διαφοροποιείς το περιεχόμενό σου και συμπεριλάβεις και άλλα μέσα όπως video και podcasts, εξασφαλίζεις το content strategy που ακολουθείς απέναντι στις μεταβολές των αλγόριθμων και συνεπώς προσελκύεις ένα μεγαλύτερο κοινό.

Ας ξεκαθαρίσουμε όμως κάτι: Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσεις όλους τους παραπάνω τύπους περιεχομένου. Ή ακόμη σωστότερα, δεν πρέπει να το κάνεις.

Γιατί, αναρωτιέσαι; Πρώτα απ’ όλα, αν «απλωθείς» σε τόσα διαφορετικά μέτωπα, είναι σχεδόν απίθανο να έχεις το χρόνο ή τα αποθέματα να αποδίδεις εξίσου καλά σε όλα. Και δεύτερον, δεν ταιριάζουν όλοι οι τύποι περιεχομένου σε όλες τις επιχειρήσεις ούτε εξυπηρετούν τους στόχους που θέτει κάθε brand.

ΟΚ. Μέχρι τώρα θα πρέπει να απέκτησες μία καλή ιδέα του τι σημαίνει content marketing και ποιες βασικές μορφές μπορεί να πάρει.

Το επόμενο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κατανοήσεις είναι πώς το content marketing ταιριάζει στη μεγαλύτερη εικόνα που επιδιώκεις για την επιχείρησή σου.

Πώς το content marketing μπορεί να ενταχθεί στο Customer Value Journey;

Σε περίπτωση που δεν έχεις ήδη κάποια εξοικείωση με τους όρους του marketing, το customer journey βασίζεται στην λογική ότι οι χρήστες του διαδικτύου ακολουθούν μία σειρά από βήματα, προκειμένου να μετατραπούν από τυχαίοι επισκέπτες σε πελάτες ενός brand.

Το Customer Value Journey (για συντομία CVJ), λειτουργεί ως εξής:

1. Πρώτα απ’ όλα κάποιος αποκτά γνώση (awareness) σχετικά με το brand σου

2. Στη συνέχεια αποκτά enganement με το περιεχόμενό σου (π.χ. διαβάζει τα post σου, παρακολουθεί τα videos σου κλπ)

3. Κάνει subscribe και μετατρέπεται σε lead (συνήθως δίνοντας πρόσβαση σε πληροφορίες όπως το email)

4. Μετατρέπεται σε πελάτη (convert) πραγματοποιώντας μία πρώτη αγορά

5. Ενθουσιάζεται (excite) όλο και περισσότερο με το προϊόν ή την υπηρεσία σου, όταν παρέχεις ένα φανταστικό customer experience

6. Σταδιακά μετατρέπεται σε πιστό πελάτη, πραγματοποιώντας περισσότερες αγορές

7. Τελικά γίνεται υποστηρικτής (advocate) σου, παρέχοντας παθητικές συστάσεις (π.χ. αφήνοντας ένα θετικό review)

8. Στο τελευταίο στάδιο, οι καλύτεροι πελάτες σου γίνονται promoters του brand σου, προτείνοντας τα προϊόντα σου και σε φίλους, οικογένεια ή/και το κοινό τους.

Το content marketing σχετίζεται κυρίως με 4 βήματα του CVJ: awareness, engagement, subscribtions και excitement.

Πώς το content marketing δημιουργεί awareness

Το content μπορεί να είναι ένας πανίσχυρος τρόπος για τη δημιουργία awareness. Για να το πετύχεις αυτό, είναι σημαντικό να κατανοήσεις τον τρόπο που οι άνθρωποι αναζητούν περιεχόμενο online. Οι δύο πιο δημοφιλείς τρόποι είναι μέσα από τα search engines και τα social media.

Συνεπώς, είναι σημαντικό να βελιτιστοποιήσεις το content σου ώστε να είναι ορατό σε αυτές τις πλατφόρμες.

Για παράδειγμα, όταν κάνεις μία αναζήτηση στο Google για οποιοδήποτε θέμα, σίγουρα έχεις παρατηρήσει ότι στην πρώτη σελίδα σου εμφανίζονται διάφορα αποτελέσματα.

Κάνοντας κλικ σε οποιοδήποτε από αυτά, αποκτάς awareness για το brand ή το άτομο που δημιούργησε το συγκεκριμένο content.

Πώς το content marketing δημιουργεί engagement

Αυτό είναι ένα λίγο πιο.. εύθραυστο σημείο του CVJ. Σε αυτό το στάδιο οι άνθρωποι γνωρίζουν μεν ότι υπάρχεις, όμως δεν σε εμπιστεύονται αρκετά ώστε να σου παραχωρήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα (π.χ. το email address τους).

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αυξήσεις την εμπιστοσύνη, είναι παρέχοντας χρήσιμο content που θα προσελκύσει τους επισκέπτες να αποκτήσουν engagement μαζί του.

Το στάδιο του engagement μπορεί να περιλαμβάνει αρκετά πράγματα, από το να παρακολουθήσει κάποιος ένα video μέχρι να σχολιάσει σε ένα Facebook post ή να διαβάζει ένα post στο blog σου.

Πώς το content marketing δημιουργεί subscriptions

Σε αυτό το στάδιο είναι η κατάλληλη στιγμή να δελεάσεις τους επισκέπτες σου με μία ελκυστική προσφορά. Πρόσεξε, δεν προσπαθείς ακόμη να τους πουλήσεις ένα προϊόν. Αντίθετα, βρίσκεσαι ακόμη στο σημείο που τους δίνεις δωρεάν περιεχόμενο που έχει αξία, με σκοπό να αυξήσεις την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία σου.

Αυτό που έχει σημασία σε αυτό το στάδιο, είναι ότι ζητάς από το χρήση να συμμετέχει, προκειμένου να έχει πρόσβαση στο δωρεάν περιεχόμενο. Για παράδειγμα, ζητάς από έναν επισκέπτη να κάνει subscribe στη σελίδα σου, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα δωρεάν ebook με συμβουλές για το digital marketing.

Όταν κάποιος αποδεχτεί την προσφορά σου και κάνει subscribe, μετατρέπεται και επίσημα σε lead. Πλέον έχεις την ευκαιρία να έρχεσαι σε επαφή με τα leads σου και να τους παρέχεις περισσότερο δωρεάν περιεχόμενο με αξία, χτίζοντας ακόμη περισσότερο την εμπιστοσύνη ανάμεσά σας.

Πώς το content marketing δημιουργεί excitement

Σε αυτό το σημείο οι επισκέπτες ήδη έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά. Δεν ανήκουν δηλαδή στα απλά leads αλλά σε μία πολύ πιο σημαντική ομάδα: τους πελάτες.

Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τους προσέξεις. Συνέχισε να τους παρέχεις content με μεγάλη αξία ώστε να είναι ικανοποιημένοι που επέλεξαν το προϊόν σου.

Εάν κάνεις καλή δουλειά σε αυτό το στάδιο, βάζεις τις βάσεις για το επόμενο βήμα του CVJ -τους πιστούς πελάτες που θα αγοράζουν από εσένα ξανά και ξανά.

Πλέον ξέρεις πώς το content marketing εντάσσεται στη μεγάλη εικόνα για την επιχείρησή σου αλλά και πώς σε βοηθά να δημιουργήσεις awareness και να μετατρέψεις τους επισκέπτες σε πελάτες και promoters του brand σου.

Όμως, υπάρχει ένα ακόμη μοντέλο του content marketing που χρειάζεται να κατανοήσεις: το fullfunnel content.

Γιατί χρειάζεσαι το full-funnel content marketing

Αν έχεις κάποια εξοικείωση με το marketing, ίσως να έχεις ήδη ακούσει κάποιους όρους όπως top-of-funnel, middle-of-funnel και bottom-of-funnel.

Πολλές φορές οι marketers φανταζόμαστε την ροή των leads προς μία επιχείρηση ως ένα funnel δηλαδή σαν ένα χωνί.

Αυτό το μοντέλο βοηθά να κατανοήσουμε την διαδρομή που ακολουθούν οι χρήστες αλλά και γιατί υπάρχουν πάντα κάποιοι που «πέφτουν έξω» από το funnel.

Γι’ αυτό το πάνω μέρος του funnel είναι μεγαλύτερο και το κάτω μικρότερο, αφού για κάθε conversion (δηλαδή για κάθε αγορά) που δημιουργείς, είναι βέβαιο ότι θα υπάρχουν λίγα παραπάνω άτομα που ακόμη αξιολογούν το προϊόν σου. Και για κάθε έναν από αυτούς, είναι βέβαιο ότι θα υπάρχουν επιπλέον άτομα που μόλις απέκτησαν awareness για την ύπαρξή σου.

Ο λόγος που αναφερόμαστε σε αυτή τη διαδικασία είναι επειδή μέρος της δουλειάς σου ως content marketer είναι να δημιουργείς περιεχόμενο που ταιριάζει στους ανθρώπους που βρίσκονται στην κορυφή, τη μέση αλλά και το κάτω μέρος του funnel. Με άλλα λόγια, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργείς full-funnel content που απευθύνεται σε ανθρώπους που βρίσκονται σε κάθε ένα από τα παραπάνω στάδια.

Αν δεν πετύχεις αυτό το στόχο, θα παρατηρήσεις ότι πολλοί χρήστες θα «κολλήσουν» σε κάποιο σημείο της διαδρομής μέσα στο funnel. Συνεπώς, το content που θα δημιουργήσεις πρέπει να είναι ελαφρώς διαφοροποιημένο ώστε να εξυπηρετεί έναν διαφορετικό σκοπό σε κάθε στάδιο του funnel.

Για να καταλάβεις λίγο καλύτερα πώς λειτουργεί η λογική του funnel, δώσε βάση στα 3 παρακάτω στάδια.

Το TopofFunnel (TOFU) content διευκολύνει τη δημιουργία awareness.

Κάθε φορά που κάποιος αποκτά awareness για εσένα, εισέρχεται στο πάνω μέρος του νοητού funnel που δημιουργήσαμε.

Σκοπός του TOFU content είναι να τραβήξει την προσοχή αυτών των ατόμων και να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους. Ένας καλός τρόπος για να το πετύχεις αυτό, είναι να διασκεδάσεις, να επιμορφώσεις και να εμπνεύσεις αυτά τα άτομα μέσα από το content σου.

Το TOFU content μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως blogs, infographics, φωτογραφίες, podcasts, newsletters, videos και πολλά ακόμη.

Θυμήσου όμως ότι δεν χρειάζεται να πάρει ΟΛΕΣ τις παραπάνω μορφές αλλά εκείνες που εξυπηρετούν καλύτερα το σκοπό που θέλεις να πετύχεις.

Το Middle-of-Funnel (MOFU) content διευκολύνει τη δημιουργία evaluation.

Όταν οι χρήστες περάσουν από το αρχικό στάδιο που αναλύσαμε πιο πάνω και έχουν ήδη αποκτήσει κάποιο engagement με το brand σου, θεωρούμε ότι βρίσκονται στη «μέση» του marketing funnel (MOFU). Σε αυτό το στάδιο ξεκινούν να αξιολογούν (evaluate) το προϊόν ή την υπηρεσία σου.

Σε αυτό το σημείο δηλαδή, έχουν ήδη αποκτήσει awareness όμως δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αγοράσουν. Εδώ, λοιπόν, είναι σημαντικό να δημιουργήσεις δωρεάν περιεχόμενο που θα τους μετατρέψει σε leads.

Το content αυτό θα πρέπει να είναι ελαφρώς πιο «ενισχυμένο» από το TOFU και να δελεάζει τους επισκέπτες να κάνουν εγγραφή ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό.

Το MOFU content μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές, όπως εκπαιδευτικό υλικό, εκπτωτικοί κωδικοί και κουπόνια, πρόσβαση σε webinars και events ή δωρεάν software.

To Bottom-of-Funnel (BOFU) content διευκολύνει τη δημιουργία conversion.

Το BOFU content στοχεύει σε άτομα που είναι κοντά στο να πάρουν την απόφαση αγοράς.

Σε αυτό το στάδιο, οι χρήστες έχουν ήδη εξοικειωθεί με το προϊόν σου. Ενδέχεται μάλιστα να είναι σε δίλημμα αν θα αγοράσουν από εσένα ή από τους ανταγωνιστές σου. Μπορεί ακόμη να σκέφτονται αν το προϊόν σου αξίζει τα χρήματά τους. Ή μπορεί απλά να χρειάζονται μία υπενθύμιση του πόσο πολύ το προϊόν σου θα τους ευνοήσει.

Το πετυχημένο BOFU content είναι αυτό που τελικά θα τους πείσει να πατήσουν «Αγορά» και να αποκτήσουν το προϊόν σου.

Πώς μπορεί να γίνει αυτό;

– Ξεπερνώντας εμπόδια που κάνουν τους πιθανούς πελάτες να χρονοτριβούν

– Διευκολύνοντας την ευνοϊκή σύγκριση προϊόντων

– Διευκολύνοντας τους πιθανούς πελάτες να ολοκληρώσουν την αγορά

Όταν δημιουργείς BOFU content είναι καλό να έχεις υπόψιν σου μερικές από τις πιο συχνές απορίες και αντιρρήσεις σχετικά με την αγορά του προϊόντος. Έπειτα αναλογίσου, ποιο content μπορεί να αντιμετωπίσει τα παραπάνω ζητήματα;

Το BOFU content μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές, όπως το free trial, τα customer stories, τα webinars ή τα events, τα mini-classes και ούτω καθεξής.

Συμπέρασμα

Πιστεύουμε πως μέχρι τώρα κατάλαβες ότι το πετυχημένο content marketing δεν προκύπτει τυχαία. Αντίθετα δημιουργείται βάσει συγκεκριμένης στρατηγικής που έχει σχεδιαστεί για έναν συγκεκριμένο σκοπό: να μεγιστοποιήσει την απόδοσή του σε κάθε στάδιο του marketing funnel.

Τώρα μποροόυμε να πούμε σχεδόν με βεβαιότητα, ότι έμαθες όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για το content marketing. Αν σου φάνηκαν πολλά και περίπλοκα, χαλάρωσε! Δεν χρειάζεται να τα εφαρμόσεις όλα τέλεια από την αρχή. Ξεκίνα κάνοντας ένα βήμα τη φορά. Και πριν το καταλάβεις θα έχεις φτιάξει μία απίστευτη στρατηγική περιεχομένου που θα χτίσει εμπιστοσύνη απέναντι στο brand σου και τελικά θα πετύχει περισσότερες πωλήσεις και κέρδη!

Share This Post

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

Συμπλήρωσε την παρακάρω φόρμα και κατέβασε τον Δωρεάν οδηγό με την μεθολογία που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.