Αν δεν το έχεις ήδη παρατηρήσει, το Facebook είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές και άμεσες πλατφόρμες διαφήμισης στον κόσμο, αλλά μόνο αν γνωρίζεις πως να το χρησιμοποιήσεις σωστά.
Το Facebook είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να δημιουργήσεις περισσότερες ευκαιρίες πώλησης. Πάρα πολλοί επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις διαφημίσεις στο Facebook για να προσελκύσουν μεγαλύτερο κοινό και πελάτες, πέφτουν στην ίδια παγίδα.
Μένουν με τα χέρια σταυρωμένα ελπίζοντας ότι όταν θα ξεκινήσουν μια διαφήμιση θα αλλάξουν όλα. Τις περισσότερες φορές δεν αλλάζει κάτι και μένουν απορώντας τι πήγε λάθος.
Υπάρχει ωστόσο μια απλή λύση για τη δημιουργία διαφημίσεων η οποία κάθε φορά κερδίζει. Έχοντας δημιουργήσει εκατοντάδες διαφημίσεις που έχουν επιφέρει εκατομμύρια κλικς και χιλιάδες δολάρια έχουμε σχεδόν σπάσει τον κώδικα στο τι κάνει μια διαφήμιση επιτυχημένη. Όλα βασίζονται σε αυτές τις τρεις αρχές: Creative, Hook και Call to Action.
Ο σκοπός της διαφήμισης σου
Για να καταφέρεις να κάνεις τον καταναλωτή να αγοράσει πρέπει πρώτα να τραβήξεις αρκετά την προσοχή του ώστε να σταματήσει ό,τι κάνει και να πατήσει στην διαφήμισή σου. Υπάρχει όμως μια συγκεκριμένη διαδικασία στο πως ο καταναλωτής γίνεται πελάτης.
Το κάθε μέρος αυτής της διαδικασίας έχει το ρόλο του. Ο σκοπός της διαφήμισης είναι να πάρει το κλικ. Η διαφήμισή σου πρέπει να οδηγεί σε κάποια άλλη σελίδα (landing page) η οποία προσελκύσει του υποψήφιους πελάτες και είτε μαζεύει κάποια πληροφορία (τηλέφωνο ή email) είτε οδηγεί κατευθείαν στην πώληση.
Είναι σημαντικό να μην παραλείψεις αυτά τα βήματα. Πάμε να δούμε τις 3 βασικές αρχές του πρώτου βήματος της διαδικασίας, δηλαδή το πως να κάνεις τον καταναλωτή να πατήσει στην διαφήμισή σου.
Οι τρεις βασικές αρχές της διαφήμισης
1. Εικόνα – Τράβα την Προσοχή
Ο πρώτος στόχος σου θα πρέπει να είναι να προσελκύσεις την προσοχή του καταναλωτή. Αν αρχίσεις προσπαθώντας να πείσεις ή να επηρεάσεις προτού ακόμα τραβήξεις την προσοχή θα συνειδητοποιήσεις ότι είναι σχεδόν ακατόρθωτο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να τραβήξεις την προσοχή, αλλά ο καλύτερος είναι με το να χρησιμοποιείς μία ισχυρή εικόνα. Το newsfeed του Facebook είναι γεμάτο εικόνες, οπότε πως θα κάνεις την δική σου να ξεχωρίσει;
Με κόκκινα περιγράμματα ή έντονο ροζ χρώμα; Όχι!
Το νόημα δεν είναι να τραβάς απλά προσοχή, αλλά να τραβάς την σωστή προσοχή. Μια διαφήμιση με όμορφες γυναίκες μπορεί να κάνει κάποιον να σταματήσει για μερικά δευτερόλεπτα να σκρολάρει και ίσως και να κάνει και κλικ. Αλλά δεν θέλεις απλά να κάνει κλικ. Θέλεις τα κατάλληλα κλικ.
Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να ξεχωρίσεις στο newsfeed είναι να τροποποιήσεις τον τόνο της εικόνας. Χρησιμοποιώντας πολύ έντονα χρώματα ή πάρα πολύ σκούρα, τραβάς εύκολα την προσοχή. Είναι σημαντικό να φροντίσεις οι εικόνες σου να είναι σχετικές με το προϊόν ή την υπηρεσία σου.
2. Hook – Δημιούργησε Σύνδεση
Είναι ευρέως γνωστό ότι το άτομο για το οποίο ενδιαφερόμαστε περισσότερο είναι ο εαυτός μας, αλλά παρόλα’ αυτά πάρα πολλές διαφημίσεις έχουν να κάνουν με το προϊόν, την εταιρεία ή το πρόσωπο που γράφει την διαφήμιση. Κανείς δεν ψάχνει για ένα αγοράσει ένα στρώμα. Στην πραγματικότητα ψάχνει για έναν καλύτερο ύπνο. Επομένως δεν πρέπει να επικεντρωθούμε στα χαρακτηριστικά του στρώματος.
Ο στόχος είναι να φτιάξεις μια σχέση και να κάνεις τον άλλον να νιώσει οτι τον καταλαβαίνεις. Ένας απλός τρόπος για να το πετύχεις αυτό είναι να ακολουθήσεις αυτή την φόρμουλα. Ουσιαστικά λες «ξέρω πως νιώθεις, ένιωθα το ίδιο μέχρι που βρήκα αυτό…»
3. Call to Action
Έγραψα μια φορά μια διαφήμιση προσφέροντας ένα εξαιρετικό PDF και μόνο λίγα λεπτά αφότου η διαφήμιση ανέβηκε το πρώτο σχολιο ήταν: «Αυτό είναι υπέροχο! Πως μπορώ να το πάρω;» Θεώρησα δεδομένο ότι οι άνθρωποι θα ξέρουν να κάνουν απλά ένα κλικ στην διαφήμιση. Αλλά προφανώς όχι.
Είναι σημαντικό κάθε διαφήμιση να έχει ένα σαφές μήνυμα για δράση όπως για παράδειγμα : «Κάνε κλικ εδώ για να κατεβάσεις το αρχείο, να μάθεις περισσότερα, να δεις το βίντεο κλπ.» Φρόντισε η δράση που ζητάς από τον καταναλωτή να είναι ξεκάθαρη.
Συμπέρασμα
Την επόμενη φορά που θα δημιουργήσεις τη δική σου διαφήμιση και θέλεις ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, απλά θυμήσου αυτές τις απλές αρχές και ανάπτυξε αυτά τα στοιχεία μέσα στην διαφήμιση.