Θέλεις να βελτιώσεις το οργανικό περιεχόμενο της επιχείρησής σου στο Instagram; Μήπως αναζητάς έναν οδηγό μάρκετινγκ για το Instagram που θα σε καθοδηγήσει;
Μην ψάχνεις άλλο! Γιατί σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις τα πάντα για το πώς να σχεδιάζεις, να δημιουργείς και να βελτιστοποιείς το περιεχόμενο του λογαριασμού Instagram της επιχείρησής σου!
1. Θέσε στόχους
Η δημιουργία του τέλειου περιεχομένου για την επιχείρησή σου ξεκινά όταν ξεκαθαρίσεις τι θέλεις να πετύχεις. Ρίξε μια ματιά σε κάποιους από τους πιο κοινούς στόχους που θέτουν οι επιχειρηματίες στο Instagram και μάθε πώς μπορείς να τους πετύχεις:
Μεγαλύτερο κοινό: Δημοσιεύοντας ελκυστικό περιεχόμενο και χρησιμοποιώντας τα σωστά hashtags μπορείς να επεκτείνεις την εμβέλεια του λογαριασμού σου και να αυξήσεις τους followers σου.
Χτίσιμο μιας κοινότητας: Μάθε ποιο είναι το κοινό-στόχος σου και δημοσίευσε περιεχόμενο που είναι αυθεντικό και ενισχύει την εμπιστοσύνη του απέναντί σου.
Μεγαλύτερο engagement: Κάνε ερωτήσεις, δώσε έμπνευση στους follower και προσκάλεσέ τους να αφήσουν σχόλια και likes.
Περισσότερη κίνηση στο website: Δημιούργησε περιεχόμενο που προκαλεί ενδιαφέρον και παρακίνησε τους ακολούθους να κάνουν κλικ στο bio σου ή swipe up στα stories σου.
Περισσότερες πωλήσεις: Προσέθεσε το shopping link στο bio του λογαριασμού σου ή ενεργοποίησε το Instagram Shopping ώστε να μπορείς να επισημαίνεις και να προωθείς τα προϊόντα σου στις δημοσιεύσεις και τα stories.
2. Έλεγξε το ημερολόγιο μάρκετινγκ σου
Ακόμη και αν ξέρεις πλέον τι θέλεις να πετύχεις στο Instagram, υπάρχει ένα ζήτημα που παραμένει: τι πρέπει να δημοσιεύεις για να πετύχεις αυτούς τους στόχους;
Τη λύση μπορεί να σου δώσει ένα ημερολόγιο μάρκετινγκ. Σε αυτό, σημείωσε γεγονότα όπως:
– Παρουσιάσεις νέων προϊόντων ή υπηρεσιών
– Online ή offline εκδηλώσεις
– Προσφορές και εκπτώσεις
– Γιορτές
Τα παραπάνω γεγονότα μπορούν να σου δώσουν ιδέες περιεχομένου εστιασμένο στους στόχους μάρκετινγκ που θέλεις να πετύχεις.
3. Αποφάσισε θεματικές δημοσιεύσεων για το Instagram σου
Οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ της εταιρείας σου μπορεί να αφορούν πολλές από τις αναρτήσεις σου στο Instagram, ωστόσο δεν χρειάζεται κάθε δημοσίευση να επικεντρώνεται σε εκδηλώσεις, προϊόντα ή πωλήσεις.
Όμως, οι ακόλουθοί σου είναι πιθανό να κουραστούν από συνεχείς τοποθετήσεις προϊόντων ή απόπειρες πωλήσεων. Πώς μπορείς λοιπόν να γεμίσεις το υπόλοιπο ημερολόγιό σου στο Instagram;
– Επίλεξε ορισμένα θέματα περιεχομένου που σχετίζονται με την επιχείρησή σου. Τέτοια μπορεί να είναι:
- Μαρτυρίες που αποτελούν απόδειξη του πόσο πολύ οι πελάτες αγαπούν το brand σου
- Εκπαιδευτικές αναρτήσεις που διδάσκουν στο κοινό σου κάτι νέο
- Backstage περιεχόμενο που βοηθά τους ακόλουθους να γνωρίσουν την επιχείρησή σου
- Αναρτήσεις που ενθαρρύνουν τους ακόλουθους να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό σου
- Quotes που μπορούν να έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο σου
4. Γνώρισε το κοινό σου
Αν και η σελίδα σου στο Instagram καλό είναι να αφορά αποκλειστικά την επιχείρησή σου, το κοινό είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής του περιεχομένου σου.
Σε τελική ανάλυση, αυτό που επιδιώκεις είναι να «μιλήσει» στους ακόλουθούς σου και να τους παροτρύνει να ασχοληθούν, να αποθηκεύσουν, να κάνουν κλικ και τελικά να μετατραπούν σε πελάτες.
Πώς λοιπόν μπορείς να δημιουργήσεις το περιεχόμενο που θέλει να δει το κοινό σου;
Το πρώτο βήμα είναι γνωρίζοντάς του. Άνοιξε το Instagram Insights στην εφαρμογή ή στο Facebook Business Manager και μελέτησε τα αναλυτικά στοιχεία κοινού. Εκεί μπορείς να δεις την ηλικία, το φύλο και τις τοποθεσίες των ακολούθων σου.
Όλα αυτά τα στατιστικά στοιχεία που μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις πιο στοχευμένο περιεχόμενο.
5. Αποσαφήνισε την οπτική ταυτότητα του brand σου στο Instagram
Ως πλατφόρμα δημοσίευσης φωτογραφιών και βίντεο, το Instagram είναι μια εφαρμογή που στηρίζεται στη δύναμη του οπτικού μέσου. Είναι σημαντικό να αναπτύξεις ένα οπτικό στυλ που θα ελκύει το κοινό σου.
Μην αφήνεις την αισθητική της επιχείρησής σου στο Instagram να συμβεί στην τύχη. Αντίθετα, αποσαφήνισε εκ των προτέρων την εμφάνιση που θέλεις να έχει και έπειτα δημιούργησε περιεχόμενο που ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το στυλ.
Εδώ θα βρεις μερικά στοιχεία που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου όταν διαμορφώνεις ένα οπτικό στυλ:
– Χρώματα
– Θεματικά πλέγματα (grid)
– Κείμενο
– Χρήση προτύπων (templates) ή πρωτότυπες εικόνες
6. Δημιούργησε έναν style guide για το Instagram σου
Το στυλ του brand σου δεν περιορίζεται μόνο στα γραφικά. Είναι εξίσου σημαντικό να διευκρινίσεις το πώς πρέπει να φαίνονται και να ακούγονται οι λεζάντες σου στο Instagram.
Φυσικά, αυτό που θέλεις είναι να μεταδίδουν τη φωνή της επωνυμίας σου και να χρησιμοποιούν έναν σταθερό τόνο που οι ακόλουθοί σου βρίσκουν.
Είτε λοιπόν έχει ήδη διαμορφώσει έναν οδηγό στυλ είτε θέλεις να δημιουργήσει έναν για τον λογαριασμό σου στο Instagram, χρειάζεται να λάβεις υπόψιν σου τα παρακάτω:
Στυλ: Τι λες στο κοινό σου; Κάνεις δηλώσεις ή ερωτήσεις; Χρησιμοποιείς συγκεκριμένες λέξεις, φράσεις, συντομογραφίες ή αργκό;
Τόνος: Πώς μιλάς στους followers; Ακούγεται ο τόνος σου φιλικός, αυθάδης, έγκυρος ή αλλιώς;
Μορφοποίηση: Ολόκληρη η λεζάντα σου χωράει σε ένα μόνο μπλοκ κειμένου; Ή χρησιμοποιείς αλλαγές γραμμής για μεγαλύτερα κείμενα;
Emojis: Είναι το brand σου υπέρ ή κατά των emoji; Υπάρχουν emoji που θέλεις να συμπεριλαμβάνεις σε κάθε ανάρτηση;
7. Χρησιμοποίησε ποικιλία περιεχομένου
Το Instagram ξεκίνησε ως μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που βασίζεται σε φωτογραφίες, αλλά σήμερα προσφέρει πολλές επιλογές για να επιδείξεις τη δημιουργικότητά σου.
Ταυτόχρονα, είναι πολύ πιθανότερο να έχεις πιο πιστούς followers εάν δημοσιεύεις ένα ευρύτερο φάσμα μέσων στο Instagram. Κάντε λοιπόν χώρο στο ημερολόγιό σου για όσο το δυνατόν περισσότερα είδη περιεχομένου, όπως:
Φωτογραφίες: Οι αναρτήσεις φωτογραφιών είναι ιδανικές για την εμφάνιση προϊόντων, quotes αλλά και εκπαιδευτικών post που θα ενημερώσουν και θα εμπνεύσουν το κοινό.
Βίντεο: Όταν θέλεις να δείξεις τα προϊόντα σου ή την ομάδα και την επιχείρησή στο εν δράση, τα βίντεο είναι μια εξαιρετική επιλογή. Το Instagram υποστηρίζει βίντεο σε κλασική τετράγωνη μορφή, καθώς και οριζόντια και κάθετα βίντεο διάρκειας έως 2 λεπτών.
Reels: Αν έχεις κάτι πιο σύντομο στο μυαλό σου, μπορείς να δημιουργήσεις Instagram Reels. Αυτά είναι βίντεο διάρκειας 15 δευτερολέπτων που μπορούν να περιλαμβάνουν πολλά κλιπ.
IGTV: Εάν πάλι έχεις πολλά περισσότερα για να δείξεις, το IGTV είναι η ιδανική λύση. Ως βίντεο μεγάλης μορφής, οι αναρτήσεις IGTV μπορούν να διαρκούν έως και 60 λεπτά. Συνεπώς, αυτό κάνει τα συγκεκριμένα βίντεο ιδανικά για τηλεοπτικές σειρές και podcast.
Shopping: Εάν το brand σου ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία αγορών του Instagram για να πουλάς απευθείας από τις αναρτήσεις σου.
Ιστορίες: Όταν θέλεις να μοιραστείτε κάτι γρήγορα, οι ιστορίες του Instagram είναι μια έξυπνη επιλογή. Αν και οι ιστορίες συνήθως έχουν διάρκεια μόλις 24 ώρες, μπορείς να τις αποθηκεύσεις σας ως highlights, ώστε να εμφανίζονται μόνιμα στο προφίλ σας.
Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστη (UGC): Μήπως οι πελάτες σου δημιουργούν εκπληκτικό περιεχόμενο που χαρακτηρίζει το brand σου; Η κοινοποίηση του UGC στο Instagram – πάντα με τη συγκατάθεση του δημιουργού- μπορεί να προσθέσει μια πιο γνήσια αίσθηση στη σελίδα σου.
8. Προσθήκη hashtags στις δημοσιεύσεις σου
Πριν δημοσιεύσεις περιεχόμενο στο Instagram, μην παραλείψεις το τελευταίο κομμάτι του παζλ: τα hashtags.
Όταν προσθέτεις hashtags στο Instagram, μπορείς να αυξήσεις την εμβέλεια των αναρτήσεών σου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορείς να αυξήσεις το κοινό σου και να δημιουργήσεις πιο αφοσιωμένους followers.
Σε κάθε ανάρτηση, μπορείς να προσθέσεις από μηδέν έως 30 hashtag. Δοκίμασε λοιπόν διαφορετικούς αριθμούς για να δεις τι σου δίνει τα βέλτιστα αποτελέσματα.
Ανεξάρτητα από το πόσα hashtags τελικά χρησιμοποιείς, είναι καλύτερο όταν εφαρμόσεις έναν συνδυασμό του τύπου:
Επώνυμα hashtag: Συμπεριέλαβε το όνομα ή το σλόγκαν της εταιρείας σου.
Hashtag καμπάνιας: Πρόβαλε μια φράση που σχετίζεται με μια καμπάνια μάρκετινγκ.
Hashtag εκδηλώσεων: Επισήμανε ένα σημαντικό γεγονός.
Φράση ή λέξη-κλειδί σε hashtag: Περιέγραψε τι δείχνει η ανάρτησή σου.
Hashtag τοποθεσίας: Καθόρισε την τοποθεσία ή την περιοχή εξυπηρέτησης της επιχείρησής σου.
Viral hashtag: Αξιοποίησε δημοφιλείς όρους για να επεκτείνεις ακόμη περισσότερο την απήχησή σου.
9. Προγραμμάτισε εκ των προτέρων το περιεχόμενό σου
Εάν έχεις συνηθίσει να δημοσιεύεις περιεχόμενο στο Instagram αυθόρμητα, τότε μπορεί να μην έχεις σκεφτεί την επιλογή του προγραμματισμού εκ των προτέρων.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη τακτική είναι ιδανική, καθώς έτσι μπορείς να:
– Κοινοποιείς τις αναρτήσεις σου την καλύτερη στιγμή: Κάνεις πάντα δημοσιεύσεις στη μέση μιας εργάσιμης ημέρας απλώς και μόνο επειδή είναι βολικό;
Εάν προγραμματίζεις το περιεχόμενο, μπορείς να εξασφαλίσεις ότι θα δημοσιεύεις όταν το κοινό σου είναι συνδεδεμένο και ενεργό. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να αυξήσεις την αφοσίωσή του και να έχεις καλύτερα αποτελέσματα.
– Ελαχιστοποιείς τις διακοπές: Το να αφιερώνεις χρόνο για να δημοσιεύσεις στο Instagram μπορεί να αποσπά την προσοχή, είτε αυτό συμβαίνει κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας είτε το Σαββατοκύριακο.
Ο προγραμματισμός περιεχομένου από την άλλη, σε βοηθά να παραμένεις συγκεντρωμένος/η, ώστε να μπορείς να κάνετε περισσότερα με λιγότερες διακοπές.
10. Μέτρησε τα αποτελέσματα και βελτιστοποίησε το περιεχόμενό σου
Μόλις εφαρμόσεις το σχέδιο περιεχομένου σου στο Instagram, παρακολούθησε προσεκτικά τα αποτελέσματα. Έτσι μπορείς να διασφαλίσεις ότι οι προσπάθειές σου αποδίδουν και ανάλογα να προσαρμόσεις την προσέγγισή σου, όπου χρειάζεται.
Ποια αποτελέσματα έχουν μεγαλύτερη σημασία; Έλεγξε τους στόχους της ομάδας σου και εντόπισε τις αντίστοιχες μετρήσεις. Μερικές από τις πιο συνηθισμένες μετρήσεις στο Instagram που πρέπει να ακολουθήσεις περιλαμβάνουν:
Likes
Comments
Shares
Saves
Reach
Impressions
Στη συνέχεια, έλεγξε τα αναλυτικά στοιχεία του Instagram για να αξιολογήσεις την πρόοδό σου. Μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση στα αναλυτικά στοιχεία με εργαλεία όπως:
Instagram app
Facebook Insights
Εργαλεία επί πληρωμή
Συμπέρασμα
Το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησής σου δεν χρειάζεται να έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Συνεπώς, με λίγη προετοιμασία, μπορείς να δημιουργήσεις ένα σχέδιο περιεχομένου για το Instagram που θα σου επιτρέψει να βελτιώσεις την εικόνα του brand σου, να δημιουργήσεις μια αφοσιωμένη κοινότητα και να πετύχεις πιο φιλόδοξους στόχους.