Είναι βέβαιο πως έχεις ακούσει ήδη πολλούς ανθρώπους γύρω σου να εκθειάζουν τις δυνατότητες του digital marketing.
Και όσο και αν θέλεις να παρακάμψεις όλον αυτό τον “θόρυβο” που δημιουργείται γύρω από την συγκεκριμένη έννοια, οφείλουμε να παραδεχτούμε ένα πράγμα.
Oι περισσότεροι φανατικοί υποστηρικτές του ψηφιακού μάρκετινγκ έχουν απόλυτο δίκιο!
Είναι γεγονός ότι το μέγεθος και η εμβέλεια του Διαδικτύου είναι αχανή και σχεδόν ακατανόητα. Παρόλα αυτά, το ίντερνετ είναι πολλά περισσότερα από μία ψηφιακή όαση γεμάτη με tutorials του πώς να βράζεις νερό!
Είναι το απόλυτο όνειρο μάρκετινγκ μιας εταιρεία που γίνεται πραγματικότητα.
Μέσα σε μια ενιαία πλατφόρμα, οι εταιρείες συνδέονται και προσεγγίζουν εκατομμύρια ανθρώπους, επικοινωνούν και μοιράζονται μηνύματα.
Και αναμφίβολα οι εταιρείες έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια για να επωφεληθούν από τις ατελείωτες δυνατότητές του. Αυτό με άλλα λόγια είναι η στρατηγική που όλοι γνωρίζουμε ως digital marketing.
Αν λοιπόν μέχρι τώρα είχες ενδοιασμούς σχετικά με την χρήση του digital marketing, ο συγκεκριμένος οδηγός θα σε βοηθήσει να βάλεις τα πράγματα στη σωστή σειρά.
Τι είναι το Digital Marketing;
Ως digital marketing μπορεί να οριστεί κάθε προσπάθεια μάρκετινγκ που βασίζεται σε ηλεκτρονικές συσκευές και κατ’ επέκταση στο διαδίκτυο.
Είναι το σύνολο των δραστηριοτήτων που εκτελεί μια εταιρεία (ή ένα άτομο) στο ίντερνετ προκειμένου να προσελκύσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, να δημιουργήσει σχέσεις με τους πελάτες της και να αναπτύξει μια ταυτότητα.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι κάτι ποικιλόμορφο και ευέλικτο. Ο τεράστιος όγκος εργαλείων, δεδομένων και καναλιών που υπάρχουν στο διαδίκτυο δημιουργούν ευκαιρίες στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ.
Αυτές οι ευκερίες περιλαμβάνουν την παροχή εξατομικευμένου περιεχομένου που καλύπτει τις εξειδικευμένες ανάγκες ενός ατόμου ή μιας επιχείρησης.
Αναζητάς μια άμεση διαφημιστική στρατηγική για ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, που θα βοηθήσει το brand σου να αναπτυχθεί;
Οι στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η χρήση email ή η αποστολή διαφημίσεων μέσω social media μπορούν να προσελκύσουν ένα πολύ εξειδικευμένο κοινό με εξατομικευμένα μηνύματα και με βάση τις προθέσεις τους.
Θέλεις να διαφημίσεις την εταιρεία σου σε μια μαζική αγορά και να πετύχεις αναγνωρισιμότητα του brand σου;
Οι διαφημίσεις βίντεο και οι τακτικές διαφημίσεις στα social media και τις μηχανές αναζήτησης (όπως η Google) θα εξασφαλίσουν την προβολή του brand σου σε εκατομμύρια ανθρώπους.
Ανεξάρτητα από το κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις και το πόσο εξειδικευμένο μπορεί να είναι το προϊόν σου, μπορείς εύκολα να βρεις την κοινότητά σου με τη βοήθεια του digital marketing!
Γιατί η επιχείρησή σου χρειάζεται το Digital Marketing;
Είναι γεγονός ότι το digital marketing αποτελεί ένα από τα πιο σπουδαία γεγονότα που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια. Γιατί; Διότι σε ένα μόνο μέρος μπορείς να έχεις πρόσβαση σε ατελείωτες πληροφορίες και εκατομμύρια πιθανούς πελάτες. Και ποιος μπορεί να πει όχι σε μία τέτοια προσφορά;
Με δεδομένα τα παραπάνω, ο πιο σημαντικός λόγος που η εταιρεία σου χρειάζεται το digital marketing είναι απλός: το διαδίκτυο.
Ο κόσμος του ίντερνετ επιτρέπει στα brands να επικοινωνούν με όλους τους πελάτες και τους πιθανούς πελάτες τους. Δεν χρειάζεται καν να βρίσκεστε στην ίδια χώρα για να βρείτε και να προσελκύσετε το κοινό σας.
Και η αλήθεια είναι πως πλέον η τεχνολογία μετέτρεψε απλά τηλέφωνα, σχεδιασμένα για να πραγματοποιούν κλήσεις, σε πραγματικούς υπολογιστές.
Σήμερα ο χρήστης έχει όλη την πρόσβαση που χρειάζεται για να συνδεθεί με άλλους ανθρώπους. Οι εφαρμογές, τα email και οι ιστότοποι βρίσκονται κυριολεκτικά στην παλάμη του χεριού του!
Τα smartphones είναι απίστευτα δημοφιλή, ειδικά μεταξύ των Millennials και της Generation Z.
Καθώς εφαρμογές όπως το Instagram, το Facebook και το Snapchat καταλαμβάνουν αρκετές ώρες μέσα στην ημέρα τους, οι εταιρείες έχουν καταφέρει να βρουν σε ένα βαθμό έναν άμεσο σύνδεσμο με τη ζωή τους.
Το Facebook είναι ένας πολύ διάσημος ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης που έχει πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρήστες. Παράλληλα, είναι μια δημοφιλής επιλογή μεταξύ των εταιρειών για την εμπορία των προϊόντων τους.
Τα Facebook ads συχνά αναπαράγονται πριν από τα βίντεο, ενώ χορηγούμενες αναρτήσεις εμφανίζονται στη ροή των χρηστών.
Το Instagram είναι ένας απίστευτα δημοφιλής ιστότοπος που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε μια ευρεία ηλικιακή ομάδα.
Αν και είναι κυρίως μια πλατφόρμα κοινοποίησης φωτογραφιών και βίντεο, οι εταιρείες μπορούν να το αξιοποιήσουν με πάρα πολλούς τρόπους.
Το καλύτερο χαρακτηριστικό που διαθέτουν πλατφόρμες όπως το Instagram και το Facebook είναι ότι έχουν ένα πολύ μεγάλο δημογραφικό και ηλικιακό εύρος.
Έτσι, στον ίδιο ιστότοπο μία εταιρεία μπορεί να προσεγγίσει πελάτες που είναι στην εφηβεία τους ή που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Τα οφέλη του digital marketing
Το digital marketing είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία μάρκετινγκ που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε εταιρεία. Και για να σε πείσουμε ακόμη περισσότερο, να μερικά από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του:
1. Είναι η πιο μετρήσιμη μορφή μάρκετινγκ
Ας ξεκινήσουμε με αυτό που είναι ίσως το πιο προφανές όφελος του digital marketing: τα αποτελέσματά του είναι μετρήσιμα.
Ο μόνος τρόπος για να διασφαλίσουμε ότι μια στρατηγική μάρκετινγκ λειτουργεί είναι ελέγχοντας την επιτυχία της με την πάροδο του χρόνου.
Και δεδομένου ότι τα πάντα στο διαδίκτυο λειτουργούν με αριθμούς και αλγόριθμους, είναι εύκολο να παρακολουθήσουμε την αποτελεσματικότητά της.
Το digital marketing analytics ξεδιαλύνει τις εικασίες που ίσχυαν για τις παραδοσιακές μορφές μάρκετινγκ. Μέσω των στοιχείων που προσφέρει, μπορείς να μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο πόσα άτομα βλέπουν τις αναρτήσεις ή τις διαφημίσεις σου.
Παράλληλα ελέγχεις πόσοι χρήστες έχουν ανοίξει τις αναρτήσεις σου, πόσα άτομα απάντησαν, πάτησαν like ή τις κοινοποίησαν.
2. Είναι η πιο οικονομική τεχνική μάρκετινγκ
Εκτός από τη δυνατότητα παρακολούθησης όλων των αναρτήσεών σου, συμπεριλαμβανομένων των likes, των comments και των κοινοποιήσεων που λαμβάνει, είναι επίσης η πιο οικονομική τεχνική μάρκετινγκ.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το digital marketing είναι φθηνότερο συγκριτικά με τις περισσότερες παραδοσιακές μορφές μάρκετινγκ. Και ενώ κάποτε υπήρχε ένα paywall μεταξύ μεγάλων εταιρειών και μικρότερων όσον αφορά τη διαφήμιση, αυτό δεν ισχύει πλέον.
Σήμερα, οι μικρότερες εταιρείες μπορούν να τραβήξουν την προσοχή ατόμων που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν.
Ο ανταγωνισμός με μεγαλύτερες εταιρείες ήταν σχεδόν αδύνατος για τις μικρότερες επιχειρήσεις στον κόσμο του παραδοσιακού μάρκετινγκ.
Αυτό είναι κάτι που μπορούν να καλύψουν με τη βοήθεια του digital marketing. Πλέον μπορούν να προσεγγίσουν ένα κοινό της επιλογής τους με ελάχιστη προσπάθεια.
3. Σου επιτρέπει να επιλέξεις οποιοδήποτε κοινό
Μιλώντας για την επιλογή του κοινού σου, ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα του digital marketing είναι ότι μπορεί να είναι όσο συγκεκριμένο ή ευρύ εσύ θέλεις.
Μπορείς να βρεις συγκεκριμένες ομάδες ή φόρουμ σε ιστότοπους μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram ή το Reddit για να προωθήσεις τις υπηρεσίες σου σε ένα πολύ εξειδικευμένο κοινό.
Εκτός από το άμεσο μάρκετινγκ στο κοινό-στόχο σου, μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το influencer marketing. Αυτό σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις απευθείας μια συγκεκριμένη αγορά μέσω διαμεσολαβητών και προσώπων με αναγνωρισιμότητα.
Συγκεκριμένα, πολλές φορές οι influencers χρειάζονται την υποστήριξη χορηγών ενώ οι χρήστες ακολουθούν τους συνδέσμους που παρέχουν.
5. Οι πελάτες ξεκινούν το ταξίδι τους από το διαδίκτυο
Οι πελάτες εξαρτώνται από το ίντερνετ για τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των αγοραστικών τους επιλογών.
Σήμερα, για όλο και περισσότερους πελάτες, το αγοραστικό ταξίδι ξεκινά με την έρευνα και τη γνώση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Γιατί είναι αλήθεια πως δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για να συλλέξουμε πληροφορίες για κάτι από το ίντερνετ!
Δεδομένου ότι ο όρος «Google it» έχει γίνει κοινότυπος, η πρώτη σκέψη των περισσότερων είναι να αναζητήσουν κάτι στο διαδίκτυο.
Κατά συνέπεια, αυτός μπορεί να είναι και ο στόχος του σχεδιασμού μιας εξαιρετικής στρατηγικής digital marketing: μπορείς να είσαι εσύ η απάντηση που αναζητούν οι άνθρωποι.
6. Ένα μήνυμα μπορεί να εξατομικευτεί
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του digital marketing είναι ότι επιτρέπει να προσαρμόσεις ένα μήνυμα στις ανάγκες του κοινού σου.
Η διαφήμιση σήμερα είναι διαφορετική από παλιά. Στο παρελθόν, όταν ήθελες να μιλήσεις δημόσια, χρειαζόσουν ένα γενικό μήνυμα, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως διαφημιστικές πινακίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, φυλλάδια κ.λπ.
Η συζήτηση με το κοινό δεν ήταν τόσο αποτελεσματική, καθώς ο διαφημιστής απευθυνόταν σε καταναλωτές διαφορετικών φύλων, ηλικιών και ενδιαφερόντων.
Πλέον όμως μπορείς να στοχεύσεις συγκεκριμένες ομάδες με βάση τις ομοιότητές τους, προσαρμόζοντας το μήνυμά σου και κάνοντάς το πιο αληθινό και στοχευμένο.
Το email marketing, η online διαφήμιση και το εξατομικευμένο μάρκετινγκ μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να προσεγγίσεις το κοινό που επιθυμείς.
Στρατηγικές digital marketing
Τώρα που κατανοείς καλύτερα το digital marketing και τη σημασία του για την επιχείρησή σου, μπορούμε να προχωρήσουμε σε στρατηγικές μάρκετινγκ.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι ψηφιακού μάρκετινγκ, καθένας από τους οποίους στοχεύει να βοηθήσει μια εταιρεία σε έναν συγκεκριμένο τομέα. Κάθε τύπος έχει διαφορετικό στόχο και βασίζεται σε συγκεκριμένα κανάλια. Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι δεν αλληλοαποκλείονται.
Κάθε εταιρεία, πριν ξεκινήσει τις ενέργειες μάρκετινγκ πρέπει να καταλήξει σε μια σωστή στρατηγική.
Μια στρατηγική μάρκετινγκ συχνά αποτελείται από όλα τα στάδια σχεδιασμού. Εκτείνεται δηλαδή από την οικονομική πλευρά του μάρκετινγκ μέχρι τον σχεδιασμό του λογισμικού που θα χρησιμοποιηθεί.
Μια πετυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να συμβάλει πολύ στο να αποκτήσει η εταιρεία σου την προσοχή που χρειάζεται.
Η επιλογή της σωστής στρατηγικής digital marketing μπορεί να είναι δύσκολη, ιδιαίτερα αφότου συνειδητοποιήσεις ότι όλες οι επιλογές έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Επομένως, εάν αναρωτιέσαι ποιες είναι μερικές από τις καλύτερες στρατηγικές μάρκετινγκ που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, ακολουθεί μία λίστα με τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές digital marketing για οποιαδήποτε εταιρεία.
Οι καλύτερες στρατηγικές digital marketing
Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτές τις στρατηγικές και πόσο αποτελεσματικές μπορούν να γίνουν. Παράλληλα, μάθε ποιες είναι οι καλύτερες πλατφόρμες που μπορούν να εφαρμοστούν καθώς ποιες εταιρείες και επωνυμίες χρησιμοποιούν αποτελεσματικά αυτή τη μορφή ψηφιακού μάρκετινγκ.
Πρώτα όμως, αξίζει να μιλήσουμε για έναν όρο που χρησιμοποιείται πολύ από τους digital marketers: το content marketing.
Το content marketing είναι μια ευρύτερη στρατηγική που περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές στρατηγικές digital marketing. Ο στόχος του είναι να προσελκύσει πελάτες σε προϊόντα και υπηρεσίες μέσω της ενημέρωσης και της οικοδόμησης εμπιστοσύνης.
Αυτό γίνεται συνήθως μέσω του social media marketing, του search engine optimization, του inbound marketing, αλλά και άλλων στρατηγικών.
1. Social media marketing
Το social media marketing είναι ίσως η πιο δημοφιλής τάση του digital marketing της τρέχουσας γενιάς.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν ένα νέο επίπεδο engagement που μπορούν να αξιοποιήσουν τα brands για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους, τις θετικές αντιλήψεις του κοινού και να γίνουν viral!
Εφαρμογές όπως το Snapchat και το Instagram επιτρέπουν στους χρήστες να συνδέονται με τους φίλους τους, ακόμη και με διασημότητες. Παράλληλα, όμως, είναι ένα εξαιρετικό μέρος για τις επιχειρήσεις για να επιδείξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Άλλοι ιστότοποι όπως το Reddit βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στη δύναμη των ομάδων που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον. Αυτό τους καθιστά εξαιρετικό μέρος όπου οι εταιρείες μπορούν να μάθουν την τρέχουσα αντίληψη του κοινού για αυτές.
Εν ολίγοις, με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους που συνδέονται μεταξύ τους μέσω πλατφορμών όπως το Facebook, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τεράστια δύναμη που δύσκολα μπορούμε να αγνοήσουμε.
Δεδομένου ότι τα social media είναι αχανή και διακλαδίζονται σε διάφορες πλατφόρμες, είναι δύσκολο να πούμε με βεβαιότητα ποιο ακριβώς είναι το καταλληλότερο για μια επιχείρηση.
Οι γενικοί κανόνες υποδεικνύουν ότι το Facebook είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για οποιοδήποτε προϊόν ανεξαρτήτως. Από την άλλη, το Instagram βασίζεται μόνο σε οπτικό περιεχόμενο και προσελκύει περισσότερους εφήβους και νεαρούς ενήλικες.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλά περισσότερα κοινωνικά δίκτυα τριγύρω. Το LinkedIn εστιάζει στις επαγγελματικές αλληλεπιδράσεις, το TikTok στα γρήγορα βίντεο και, φυσικά, πάντα υπάρχει και κάτι νέο στη γωνία!
Το «μυστικό» της επιτυχίας στο social media marketing είναι να μεταφέρεις ένα μήνυμα που έχει αξία, κρατώντας ζωντανή τη συζήτηση με το κοινό σου. Είναι σημαντικό δηλαδή να κρατάς ζωντανή την αμφίδρομη επικοινωνία.
2. Search Engine Marketing (SEM)
Μια άλλη πολύ δημοφιλής στρατηγική digital marketing είναι η χρήση του Search Engine Marketing για την προώθηση μιας επιχείρησης.
Το SEM είναι μια συγκεκριμένη μορφή μάρκετινγκ που απευθύνεται άμεσα στους ανθρώπους και σε αυτό που αναζητούν. Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: αγορά διαφημιστικού χώρου στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης ή μέσω τεχνικών SEO.
Όταν χρησιμοποιείς διαφημιστικό χώρο, πληρώνεις τη μηχανή αναζήτησης — συχνά την Google — για διαφημιστικό χώρο σε συγκεκριμένες σελίδες.
Αυτό σημαίνει ότι η σελίδα σου δεν θα εμφανίζεται ως κανονικό αποτέλεσμα αναζήτησης και θα είναι εμφανώς διαφορετική από τις υπόλοιπες.
Αυτή η τεχνική ισχύει επίσης για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, καθώς και τα δύο βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε μια γραμμή αναζήτησης.
Από την άλλη, το SEO είναι ένας οργανικός τρόπος για να προσελκύσεις περισσότερη επισκεψιμότητα στο blog ή τον ιστότοπό σου. Αυτό γιατί οι μηχανές αναζήτησης κρίνουν ότι προσφέρει στο κοινό χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο που ξεδιαλύνει τις αμφιβολίες του.
3. Search Engine Optimization (SEO)
Το SEO είναι μια πολύ ισχυρή στρατηγική digital marketing. Περιλαμβάνει ένα σύνολο τεχνικών που βελτιστοποιούν τον ιστότοπό σου κατατάσσοντάς τον ψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google, Bing).
Είναι ίσως η σημαντικότερη στρατηγική καθώς η εφαρμογή της δημιουργεί αξία για την επωνυμία σου και αυξάνει τους δυνητικούς πελάτες σου.
Ο σημαντικότερος στόχος του SEO είναι να κατατάσσει το περιεχόμενό σου υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας που λαμβάνει το blog ή ο ιστότοπός σου.
Πρόκειται για κάτι εξαιρετικά σημαντικό σε έναν κόσμο όπου το 90% των ανθρώπων που ερευνούν στο Google κάνουν κλικ στα αποτελέσματα που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα της μηχανής.
Παράλληλα, η τεχνική βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης προσφέρει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Είναι πολύ φθηνότερη από τις παραδοσιακές στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως οι διαφημιστικές πινακίδες και ακόμη και οι διαδικτυακές διαφημίσεις.
Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες με σχετικά λιγότερα έξοδα να παραμένουν ανταγωνιστικές και να αποκτούν την έκθεση που θέλουν.
4. Content Marketing
Το content marketing είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσεις το κοινό που θέλεις. Η στρατηγική αυτή βασίζεται στην εκπαίδευση της αγοράς προς τη λύση που προσφέρει η εταιρεία σου.
Χρησιμοποιώντας σχετικό περιεχόμενο, μπορείς να αυξήσεις τους πελάτες σου -υφιστάμενους και δυνητικούς- εκπαιδεύοντάς τους και προσελκύοντάς τους.
Έτσι, θα σε εμπιστευτούν και θα υποστηρίξουν το brand σου, δημιουργώντας έναν δεσμό πιστότητας μεταξύ αυτού και του πελάτη.
Παρότι πολλοί πιστεύουν ότι το content marketing περιλαμβάνει μόνο γραπτό περιεχόμενο, στην πραγματικότητα υπάρχουν διαφορετικοί τύποι περιεχομένου.
Δεδομένου ότι το κοινό σου ζει στην εποχή της πληροφορίας, οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ δεν είναι τόσο αποτελεσματικές όσο πριν.
Συνεπώς, τα quotes, οι εικόνες και τα βίντεο της επιχείρησής σου μπορούν να προσεγγίσουν ακριβώς το κοινό που επιδιώκεις.
5. Affiliate Marketing
Το affiliate marketing είναι το είδος μάρκετινγκ όπου μία εταιρεία λαμβάνει προμήθεια για κάθε προωθητική ενέργεια που πραγματοποιεί.
Έτσι, μια θυγατρική εταιρεία μπορεί να κάνει πολλές αναρτήσεις και να λαμβάνει πληρωμές για καθεμία από αυτές, με βάση τις πωλήσεις που δημιουργεί.
Είναι μία επιλογή που συχνά προσφέρουν οι εταιρείες σε μικρότερους influencers, όπως μικρότερα κανάλια στο YouTube.
6. Blog
Εάν χρησιμοποιείς το Digital Marketing για να προσεγγίσεις περισσότερους ανθρώπους και να τους μετατρέψεις σε πελάτες, γνωρίζεις ότι ένα website είναι σημαντικό εργαλείο της διαδικασίας.
Το blogging βοηθά έναν ιστότοπο να κάνει καλύτερα τη δουλειά του.
Αναρτώντας σχετικό περιεχόμενο και χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, το website σου θα βρίσκεται σε υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Όσο υψηλότερη η κατάταξη, τόσο πιθανότερο να εμφανιστεί σε περισσότερο κόσμο, δημιουργώντας περισσότερη επισκεψιμότητα.
Παρέχοντας περιεχόμενο που απαντά στις ερωτήσεις των πελατών σου και προσφέρει πραγματικές λύσεις μέσω ενός ιστοτόπου, μπορείς να μετατρέψεις την απλή επισκεψιμότητα σε δυνητικούς πελάτες.
7. Email Marketing
Ενώ καθεμία από τις προαναφερθείσες τακτικές μάρκετινγκ έχει τα πλεονεκτήματά της, το email marketing είναι ο βασιλιάς του περιεχομένου.
Αυτο γιατί φέρνει ασυναγώνιστη απόδοση σε σύγκριση με άλλες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ.
Το email marketing μπορεί να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες με εξατομικευμένα μηνύματα που προωθούν την επωνυμία σου.
Επιπλέον, μέσω της συγκεκριμένης στρατηγικής, μπορείς να τμηματοποιείς τις επαφές σου και να χρησιμοποιείς τεχνικές εξατομίκευσης.
Παράλληλα, αποτελεί ένα απίστευτο εργαλείο που σου επιτρέπει να μετράς τα αποτελέσματα των καμπανιών σου.
8. Marketing Automation
Το αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ είναι το κλειδί για την κλιμάκωση της παραγωγής μάρκετινγκ. Χρησιμοποιώντας λογισμικό αυτοματοποιημένου μάρκετινγκ, είναι εφιτκό να αυτοματοποιήσεις βασικές εργασίες και να βελτιστοποιήσεις τη ροή εργασιών σου.
Το email marketing, η ανάρτηση στα social media και η ανάλυση μετρήσεων μπορούν να υλοποιηθούν με ένα λογισμικό αυτοματοποίησης μάρκετινγκ.
Δουλεύοντας με αυτά τα εργαλεία, θα είσαι σε θέση να αυξήσεις τις πωλήσεις και τους δυνητικούς πελάτες σου, καθώς και να μειώσεις το κόστος απόκτησης πελατών.
Το ταξίδι του καταναλωτή
Το ταξίδι του καταναλωτή είναι η ενεργή ερευνητική διαδικασία που περνάει ένας δυνητικός αγοραστής μέχρι την ολοκλήρωση της αγοράς του.
Περιλαμβάνει τέσσερα στάδια: την συνειδητοποίηση μιας ανάγκης, την εξέταση διαφορετικών λύσεων για την κάλυψη αυτής της ανάγκης, την λήψη απόφασης μεταξύ των διαφορετικών λύσεων και την εμπιστοσύνη σε μια επωνυμία.
Το ταξίδι του καταναλωτή είναι μια πολύ περίπλοκη διαδικασία γεμάτη αμφιβολίες για τον πελάτη.
Στάδια του ταξιδιού του καταναλωτή
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τους διαφορετικούς τύπους περιεχομένου που πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε κάθε στάδιο της διαδρομής του αγοραστή, θα εξετάσουμε κάθε βήμα τοy. Παράλληλα θα αναλύσουμε και τη λύση που μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε κάθε στάδιο.
Awareness
Η ευαισθητοποίηση (awareness) είναι το πρώτο βήμα στο ταξίδι κάθε αγοραστή. Εδώ εντοπίζει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει και τις πιθανές λύσεις σε αυτό.
Αυτό το βήμα συχνά περιλαμβάνει εκτεταμένη έρευνα από τον πελάτη, καθώς δεν είναι σίγουρος τι θέλει.
Εδώ είναι το σημείο που έρχεσαι εσύ και μπορείς να τους βοηθήσεις να πάρουν μια έξυπνη απόφαση.
Δεδομένου ότι οι πελάτες σου διερευνούν το πρόβλημα, χρειάζονται ακριβές περιεχόμενο που τους βοηθά να κατανοήσουν καλύτερα την κατάστασή τους.
Συνεπώς, μπορείς να τους παρέχεις αυτές τις πληροφορίες μέσω διαφόρων αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ερευνητικών μελετών, ηλεκτρονικών βιβλίων, ακόμη και αναρτήσεων ιστολογίου, μεταξύ άλλων.
Προτεραιότητά σου σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η ενημέρωση των πελατών για την κατάστασή τους και όχι η πώληση.
Πρέπει δηλαδή να δίνεις την εντύπωση ότι ενδιαφέρεσαι πραγματικά για το κοινό σου. Συνεπώς, αυτό το περιεχόμενο μοιάζει λιγότερο με το μάρκετινγκ ενός προϊόντος και περισσότερο με ενημερωτικό περιεχόμενο.
Consideration
Το ενδιαφέρον (consideration) είναι το επόμενο βήμα στο ταξίδι του αγοραστή. Μέχρι τώρα, οι καταναλωτές καταλαβαίνουν ότι χρειάζονται λύση σε ένα πρόβλημα και αναζητούν πωλητές που μπορούν να τους την προσφέρουν.
Σε αυτό το στάδιο, ο αγοραστής μπορεί να γνωρίζει για την εταιρεία σου, αλλά εξετάζει και άλλες επιλογές ή μπορεί να μην γνωρίζει καθόλου την εταιρεία σας.
Για τους αγοραστές που μπήκαν στο στάδιο του ενδιαφέροντος, πρέπει να αλλάξεις την προοπτική και τον τύπο περιεχομένου που στέλνεις.
Και ενώ στο στάδιο της ευαισθητοποίησης αναφερόσουν σε άτομα που δεν γνώριζαν πολλά ή τίποτα για το αρχικό υλικό, εδώ το κοινό-στόχος σου γνωρίζει τι θέλει και αναζητά πιθανές ευκαιρίες.
Εδώ, πρέπει να χρησιμοποιήσεις βίντεο, συγκριτικά έγγραφα, μελέτες περιπτώσεων και οδηγούς για να εξηγήσεις στους καταναλωτές τις καλύτερες επιλογές τους.
Decision
Στο στάδιο της επιλογής (decision), οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα προϊόν αφού έχουν κάνει αρκετή έρευνα.
Τώρα όμως δεν αναζητούν μόνο προϊόντα αλλά ψάχνουν για εταιρείες και μάρκες που είναι πρόθυμες να προσφέρουν αυτό που θέλουν.
Εδώ μπορείς να ακολουθήσεις μια πιο διαφημιστική προσέγγιση στους πελάτες σου, ώστε να μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα σου. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις περιεχόμενο που αντιπροσωπεύει τέλεια την επωνυμία σου και την ταυτότητα που θέλεις να χτίσεις γύρω από αυτήν.
Το περιεχόμενο που λειτουργεί καλά σε αυτό το συγκεκριμένο βήμα στο ταξίδι του αγοραστή είναι μαρτυρίες, συγκρίσεις προϊόντων, επιδείξεις προϊόντων, ακόμη και κριτικές προϊόντων.
Αυτοί οι τύποι περιεχομένου μπορούν να είναι πολύ αποτελεσματικοί στο να πείσουν το κοινό σου να αποκτήσει το προϊόν σου λόγω των μοναδικών χαρακτηριστικών του.
Loyalty
Μόλις ο πελάτης αγοράσει ένα προϊόν σου, αυτό είναι μια μεγάλη νίκη, ειδικά με όλο τον ανταγωνισμό που υπάρχει στην αγορά.
Ωστόσο, το μάρκετινγκ δεν τελειώνει με την ολοκλήρωση μίας συναλλαγής. Στην πραγματικότητα, εδώ αρχίζει ένας νέος τύπος μάρκετινγκ που θα δελεάσει τους καταναλωτές να επιστρέψουν και να κάνουν άλλη μια αγορά.
Είναι αλήθεια ότι ορισμένες επιχειρήσεις δεν παρακολουθούν τους παλιούς τους πελάτες, αλλά αυτές είναι συνήθως μεγαλύτερες εταιρείες όπως η Amazon ή το Steam.
Αυτές οι μεγαλύτερες εταιρείες έχουν κυρίαρχη παρουσία στην αγορά, συνεπώς είναι πιο βολικό για τους πελάτες να ψωνίζουν αποκλειστικά από εκεί.
Από την άλλη πλευρά, οι μικρότερες εταιρείες βασίζονται σε αυτές τις τεχνικές μάρκετινγκ για να βεβαιωθούν ότι οι μεγαλύτεροι πελάτες τους θα επιστρέψουν για να αγοράσουν ξανά από αυτές.
Επιπλέον, η διατήρηση επαφής με τους πελάτες σου μετά την αρχική τους αγορά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξεις το ενδιαφέρον σου. Αυτή η φροντίδα μπορεί να δημιουργήσει αφοσίωση (loyalty), καθιστώντας τους πιστούς πελάτες που είναι πρόθυμοι να ξοδεύουν περισσότερα στον ιστότοπό σου.
Πώς οι εταιρείες B2B και B2C μπορούν να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές digital marketing
Το digital marketing διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική μάρκετινγκ κάθε εταιρείας.
Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες εταιρείες βασίζονται μόνο σε στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για την προώθηση της επωνυμίας καθώς και της επιχείρησής τους.
Παρόλο που έχουμε ήδη εξερευνήσει το ταξίδι του αγοραστή και όλα τα βασικά στοιχεία του digital marketing, μας μένει ένα τελευταίο πράγμα πριν ολοκληρώσουμε αυτόν τον οδηγό: η διαφορά μεταξύ του μάρκετινγκ B2B και B2C.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι τεράστιο τόσο ως προς το εύρος όσο και ως προς την εφαρμογή του. Εταιρείες και ιδιώτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ με πολλούς τρόπους, ο καθένας με διαφορετικό βαθμό επιτυχίας.
Επομένως, δύο πολύ σημαντικοί τύποι εταιρειών -οι B2B και οι B2C (Business to Business and Business to Customer)- χρησιμοποιούν το digital marketing με πολύ διαφορετικούς τρόπους. Ανάλογα, λοιπόν, με το επιχειρηματικό μοντέλο και το δυνητικό κοινό σου, το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να είναι άτυπο, ξεπερασμένο ή απλώς αναποτελεσματικό.
Σημαντικές διαφορές μεταξύ B2B και B2C
Στις ημέρες μας, το μάρκετινγκ B2B και B2C είναι κάπως παρόμοια. Ενώ οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ ήταν διαφορετικές για τις εταιρείες B2B και B2C, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο έχουν γεφυρώσει αυτό το χάσμα.
Χάρη σε κανάλια όπως τα social media, οι εταιρείες μπορούν πλέον να διαφημίζονται τόσο σε άλλες εταιρείες όσο και σε ιδιώτες με την ίδια πλατφόρμα και τις ίδιες στρατηγικές.
Η διαφορά μεταξύ αυτών των στρατηγικών έγκειται στον τρόπο με τον οποίο τις χρησιμοποιεί κάθε επιχείρηση και στο είδος του περιεχομένου με το οποίο πρέπει να τις απευθυνθείς στο εκάστοτε κοινό σου.
Το κοινό
Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ αυτών των δύο τύπων επιχειρήσεων είναι το κοινό-στόχος τους. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να λάβεις υπόψιν κατά την εφαρμογή μιας στρατηγικής μάρκετινγκ.
Οι πελάτες στις επιχειρήσεις B2B περιλαμβάνουν ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και διευθυντές. Με άλλα λόγια, ανθρώπους που γνωρίζουν πολλά για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται.
Οι εταιρείες πρέπει να βεβαιωθούν ότι το περιεχόμενό τους δεν απευθύνεται σε αυτούς τους επαγγελματίες και αντ’ αυτού ότι μιλάει μαζί τους.
Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες B2C συναλλάσσονται με πελάτες που γνωρίζουν πολλά για την αγορά αλλά δεν γνωρίζουν τις περιπλοκές της.
Οι εταιρείες πρέπει λοιπόν να είναι σε θέση να τους κάνουν ενημερωτικό μάρκετινγκ, που θα τους βοηθήσει να λάβουν πιο σωστές αποφάσεις.
Επιπλέον, οι πελάτες B2C αναζητούν συχνά προϊόντα που τους προσφέρουν τη μεγαλύτερη χρησιμότητα σε χαμηλότερη τιμή.
Ωστόσο, οι πελάτες B2B σπάνια ενδιαφέρονται για την τιμή ενός προϊόντος και εξετάζουν περισσότερο τη λειτουργικότητα, την ευελιξία και τη χρησιμότητά του.
Πλατφόρμα και τόνος
Μια ακόμη σημαντική διάκριση μεταξύ των εταιρειών B2B και B2C είναι η πλατφόρμα μάρκετινγκ τους. Είναι ασφαλές να πούμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη στρατηγική digital marketing κάθε εταιρείας.
Η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο εντοπίζεται στην πλατφόρμα που χρησιμοποιούν καθώς και στον τόνο που επιλέγουν.
Οι εταιρείες B2C επιλέγουν συχνά έναν πολύ φιλικό, φιλικό και συχνά πολύ απλό τόνο για να προσελκύσουν το κοινό-στόχο τους.
Αυτός ο τόνος αντανακλά επίσης την προσωπικότητα της μάρκας, γι’ αυτό είναι απαραίτητος για κάθε επιχείρηση B2C.
Οι εταιρείες αυτές θα προτιμήσουν πλατφόρμες όπως το Instagram, το Facebook, το Pinterest, ακόμη και το Snapchat για την προώθηση της επωνυμίας τους.
Οι εταιρείες B2B τείνουν να έχουν πιο σοβαρό τόνο και ένα πολύ απλό μήνυμα. Αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούν πολύ συγκεκριμένες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το LinkedIn και το AngelList, που είναι όλες επιχειρηματικές πλατφόρμες.
Τα άτομα που βρίσκονται σε αυτούς τους ιστότοπους έχουν επιχειρηματική νοοτροπία, επιτρέποντάς τους να συνδεθούν μεταξύ τους σε πιο επαγγελματικό επίπεδο.
Μέγεθος της αγοράς
Το μέγεθος της αγοράς είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας που διαφέρει και στους δύο τύπους στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ των επιχειρήσεων.
Οι εταιρείες B2C διαφημίζονται αποτελεσματικά σε μια τεράστια αγορά με εκατομμύρια πιθανούς πελάτες.
Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις B2B που εξυπηρετούν πάντα μια πολύ συγκεκριμένη μερίδα ιδιοκτητών και διαχειριστών επιχειρήσεων.
Σχέσεις με τους πελάτες
Οι εταιρείες B2B και B2C διαφέρουν επίσης πολύ στη σχέση που διαμορφώνουν με το κοινό-στόχο τους μέσω του μάρκετινγκ τους. Με άλλα λόγια, αυτοί οι δύο διαφορετικοί τύποι επιχειρήσεων έχουν πολύ διαφορετικούς επιχειρηματικούς στόχους.
Οι εταιρείες B2C ενδιαφέρονται περισσότερο για τη δημιουργία αφοσίωσης στην επωνυμία τους και την αύξηση των εσόδων.
Οι εταιρείες B2B έχουν ένα πολύ πιο συγκεκριμένο κριτήριο που έχει προτεραιότητα έναντι της αύξησης των εσόδων.
Παρότι αυτό δεν σημαίνει ότι η αύξηση των εσόδων δεν είναι μία από τις προτεραιότητές τους, επικεντρώνονται περισσότερο στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες τους.
Συνοψίζοντας
Ο παρών οδηγός περιγράφει αναλυτικά τι είναι το digital marketing καθώς και οτιδήποτε περιστρέφεται γύρω του.
Με τη βοήθεια αυτού του άρθρου, μπορείς πλέον να εφαρμόσεις καλύτερα το Digital Marketing στη διαφημιστική σου στρατηγική και να το χρησιμοποιήσεις αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητές του.