Τι Είναι το Conversion Rate Optimization ή Αλλιώς CRO;

Το Conversion Rate Optimization ή αλλιώς CRO είναι η διαδικασία βελτίωσης της σελίδας σου ή της landing page με βάση την συμπεριφορά του χρήστη. Σκοπός είναι να αυξηθεί η πιθανότητα ο επισκέπτης να λάβει κάποιες συγκεκριμένες ενέργειες (μετατροπές) στη σελίδα αυτή.

Στη σημερινή εποχή, αν δεν μπορείς να κάνεις τους επισκέπτες να αγοράσουν από την πρώτη φορά, οι πιθανότητες να επιστρέψουν και να το αγοράσουν την επόμενη φορά είναι σχετικά χαμηλές.

Με το Conversion Rate Optimization κερδίζεις χρόνο, χρήμα και προσπάθειες, ενώ ταυτόχρονα ανακαλύπτεις νέες στρατηγικές ανάπτυξης και μαθαίνεις συνεχώς τι δουλεύει και τι όχι.

Το Conversion Rate Optimization σε βοηθάει να καταλάβεις περισσότερο τη χρηστικότητα της ιστοσελίδας σου, δίνοντάς σου πληροφορίες για τη συμπεριφορά των χρηστών ώστε να μπορείς να πετύχεις τους στόχους σου.

Ποια είναι τα 6 βασικά στοιχεία του Conversion Rate Optimization;

Η βελτιστοποίηση των ποσοστών μετατροπής αποτελείται από πολλά στάδια και χρησιμοποιεί εις βάθος δεδομένα τα οποία χρησιμοποιείς μετά για να αναλύσεις αποτελέσματα, να κάνεις κάποια tests, να τροποποιήσεις το περιεχόμενο για να είναι πιο κοντά σε αυτό που θέλουν οι χρήστες και να βγάλεις συμπεράσματα.
Μέσα σε αυτό το ταξίδι, υπάρχουν 6 βασικά στοιχεία:

Ο σχεδιασμός της landing page

Ο σχεδιασμός της landing page είναι το πιο πρώτο και πιο σημαντικό στοιχείο που καθορίζει τη χρηστικότητα και την επιτυχία μιας ιστοσελίδας. Όσο πιο πολύ όμορφα σχεδιασμένη είναι μια ιστοσελίδα, τόσο περισσότερο κόσμο θα προσελκύσει!

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα που ξέρουμε οι περισσότεροι.

Ο μόνος σκοπός των σελίδων προϊόντων της Amazon είναι να αγοράσεις τα προϊόντα. Οπότε, κάθε σελίδα προϊόντος είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε ακόμη και οι πιο μικρές λεπτομέρειες να φαίνονται στους καταναλωτές, όπως το πορτοκαλί κουμπί ‘’προσθήκη στο καλάθι’’ που είναι δίπλα στη δεξιά στήλη των πληροφοριών για το προϊόν.

Πώς οδηγεί αυτό σε πωλήσεις; Το πορτοκαλί είναι ένα έντονο χρώμα που συμπληρώνει το λευκό φόντο της σελίδας και έτσι είναι εύκολο να το δεις και να το πατήσεις.

Ακόμη και ο λευκός χώρος τονίζει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Επίσης η χρήση των μεγάλων εικόνων στην αριστερή πλευρά της σελίδας, αποπνέει εμπιστοσύνη και τραβάει γρήγορα τη προσοχή των επισκεπτών.

Κείμενα ιστοσελίδας

Φυσικά και η σχεδίαση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά και τα κείμενα στην ιστοσελίδα σου έχουν την δύναμη να τραβήξουν τη προσοχή των επισκεπτών και να τους μετατρέψουν σε πελάτες.

Δώσε βάση στο να γράφεις χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο που τονίζει τα οφέλη του προϊόντος.

Τα κείμενα στην ιστοσελίδα μπορούν να χωριστούν σε 2 υποκατηγορίες:

Τίτλος

Οι τίτλοι είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος σε όποια σελίδα και να βρίσκεται. Είναι η πρώτη εντύπωση για την επιχείρησή σου. Αν δεν τους αρέσουν οι τίτλοι, θα φύγουν από την ιστοσελίδα σου πολύ γρήγορα. Οπότε, πρόσεξε τα παρακάτω:

Μορφοποίηση:

Τύπος, μέγεθος, χρώμα γραμματοσειράς να τραβούν τη προσοχή
των χρηστών και να διαβάζονται εύκολα.

Στυλ γραφής

Κάνε μια ερώτηση π.χ. Ήξερες ότι το email marketing μπορεί να προσθέσει 30% στα έσοδα της επιχείρησής σου; Πώς να βρεις τα προϊόντα της επιλογής σου; Κλπ.
Χώρισε το περιεχόμενό σου σε 2 μέρη, π.χ.: Digital Marketing: τι υπάρχει σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;
Να απευθύνεσαι κατευθείαν σε αυτούς, π.χ. Μπορείς να βασιστείς στο marketing περιεχομένου;
Πες το με νούμερα, π.χ.: 10 τρόποι για να διασφαλίσεις ότι το email marketing αυξάνει τις πωλήσεις σου!

(Tip:Ο τίτλος να είναι μικρός και ξεκάθαρος)

Κυρίως κείμενο

Ένα καλογραμμένο κυρίως κείμενο είναι καθοριστικής σημασίας για μια ιστοσελίδα.
Πρέπει να απαντάει στη πιο βασική ερώτηση: ‘’Τι υπάρχει στο ηλεκτρονικό
κατάστημα για εμένα;’’ Το κείμενο πρέπει να είναι ξεκάθαρο και να
αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σου.

Να θυμάσαι τα παρακάτω:
Α. Μορφοποίηση
1. Χώρισε το περιεχόμενο σε παραγράφους για να διαβάζεται εύκολα
2. Χρησιμοποίησε υπότιτλους για να σπάσεις το περιεχόμενο σε κομματάκια
3. Κουκκίδες ή λίστες με αριθμούς όπου χρειάζεται
4. Μέγεθος, τύπος, χρώμα γραμματοσειράς, που ταιριάζει με την επιχείρησή σου

Β. Στυλ γραφής:
1. Σωστό ύφος που ταιριάζει στο κοινό σου (αστείο, επαγγελματικό, χαλαρό, κλπ.)
2. Σχήματα λόγου όπως μεταφορές, επίθετα για να τονίσεις κάποια σημεία
3. Να απευθύνεσαι κατευθείαν στον τελικό χρήστη και στο τι ζητάνε, απαντώντας τις
ερωτήσεις τους
4. Πρόσθεσε φράσεις – κλειδιά

Για παράδειγμα, το Slack, (σύγχρονος χώρος συνεργασίας, ο οποίος επιτρέπει στις ομάδες να παραμείνουν συνδεδεμένες και να εργάζονται μαζί) έχει ένα πολύ καλό τίτλο στην landing page.

Μια επικεφαλίδα που τραβάει τη προσοχή μαζί με σχετικό περιεχόμενο που απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις του κοινό είναι ο συνδυασμός που χρειάζεσαι για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.

Κάλεσμα για δράση

Με αυτό, προτρέπεις τους χρήστες να λάβουν μια δράση, π.χ. να εγγραφούν στο newsletter, να αγοράσουν, να κρατήσουν θέση για ένα webinar κλπ. Όσο πιο καλό το κάλεσμα για δράση, τόσο περισσότερες πωλήσεις θα έχεις.
Μια απλή φράση αρκεί, π.χ. ‘’Κλείσε μια δωρεάν έρευνα’’.

Πλοήγηση και δομή ιστοσελίδας

Η δομή της ιστοσελίδας σου πρέπει να εστιάζει στο να δημιουργεί μια ωραία εμπειρία για τον χρήστη. Πρακτικά, είναι ένα σχέδιο για το πώς αλληλεπιδρούν οι διάφορες σελίδες – τμήματα της ιστοσελίδας σου μεταξύ τους.

Κάθε ιστοσελίδα είναι διαφορετική, όμως υπάρχει ένα standard παράδειγμα:

Τυπικά ξεκινάς από την αρχική σελίδα, μετά πλοηγείσαι σε διάφορες κατηγορίες μέχρι να βρεις αυτό που έψαχνες.
Αν χαθεί ο χρήστης στη πορεία αυτή, τότε δεν θα επιστρέψει στην ιστοσελίδα σου και σίγουρα δεν θα αγοράσει από εσένα.
Οπότε, πρέπει να μπορεί να κινηθεί εύκολα και γρήγορα μεταξύ των κατηγοριών της ιστοσελίδας σου με όσο λιγότερα κλικ γίνεται.

Φόρμες

Οι φόρμες είναι απαραίτητες στις περισσότερες επιχειρήσεις, γιατί είναι μέρος του sales funnel τους.
Οπότε, στοχευμένες φόρμες οδηγούν σε περισσότερες πωλήσεις.
Κάποιες φορές θα χρειαστεί να φτιάξεις μια σύντομη φόρμα, άλλες φορές μια πιο λεπτομερή.

4 συμβουλές για να εκτοξεύσεις τις φόρμες στην ιστοσελίδα σου:

1. Λιγότερα πεδία.
2. Όμορφα σχεδιασμένες φόρμες. (χωρίς φωσφοριζέ κείμενο π.χ)
Εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι συνήθως τα πιο σημαντικά πεδία προηγούνται των λιγότερο σημαντικών.
3. Εύκολη δημιουργία κωδικού. (πιο γρήγορη διαδικασία)
4. Φόρμες με συμπλήρωση ενός κλικ (μέσω του Facebook ή του Google SSO)

Εδώ οι χρήστες κάνουν log in από τα accounts που ήδη έχουν, οπότε δεν χρειάζεται να δημιουργούν και να θυμούνται νέους κωδικούς. Όμως, αυτό το tip δεν δουλεύει όταν πρόκειται για B2B επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν επιχειρηματικά emails των πελατών τους.

Ταχύτητα ιστοσελίδας

Το στοιχείο που επηρεάζει όλη την ιστοσελίδα και φυσικά και τις πωλήσεις σου.
Σύμφωνα με το Semrush, εάν μια ιστοσελίδα φορτώνει σε 1.7 δευτερόλεπτα, είναι συγκριτικά ταχύτερη από 75% του παγκόσμιου ιστού. Αν φορτώνει σε 0.8 δευτερόλεπτα, είναι ταχύτερη από το 94% του παγκόσμιου ιστού.
Εάν αργεί να φορτώσει η ιστοσελίδα, αυτό μπορεί να μειώσει τις μετατροπές σου κατά 7%.
Αργή ταχύτητα φόρτωσης σημαίνει ότι οι χρήστες θα φεύγουν από τη σελίδα σου και δεν θα επιστρέφουν.

Οφέλη Της Βελτιστοποίησης Του Ποσοστού Μετατροπής

Η Βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής σε βοηθάει να βελτιώσεις τη χρηστικότητα της ιστοσελίδας σου αλλά και να καταλάβεις τη συμπεριφορά των χρηστών.
Τα οφέλη χωρίζονται σε δύο κυρίως κατηγορίες:

Βελτίωση της Απόδοσης Επένδυσης του Marketing (ROI)

Το να βελτιώσεις το ποσοστό μετατροπής μπορεί να βελτιώσει σχεδόν όλες τις δραστηριότητες του Marketing σου με τους εξής τρόπους:
Α. Βελτιώνοντας την ποιότητα / ταχύτητα των πειραμάτων που κάνεις στην
ιστοσελίδα σου
Με αυτόν τον τρόπο, συλλέγεις δεδομένα και αναλύεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου με tests για να δεις τι είναι πιο αποτελεσματικό.

Β. Περισσότερα έσοδα με το ίδιο ποσοστό απόδοσης του traffic
Ένα από τα οφέλη της βελτιστοποίησης του ποσοστού μετατροπών είναι ότι κάθε αλλαγή που εφαρμόζεις στην ιστοσελίδα σου, τελικά αυξάνει τις μετατροπές.
Για παράδειγμα, μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορείου που σχεδιάζει να ενισχύει την εμπειρία του πελάτη με το να διευκολύνει τη διαδικασία αγοράς, μπορεί να έχει οφέλη από τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπών. Πώς; Με το να τρέξει ένα A / B test, μπορεί να αυξήσει το ποσοστό μετατροπών 3%, δηλαδή κάθε μέρα να έχει συν 3% έσοδα (που μπορεί να σημαίνει συν εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ κάθε ημέρα).

Ενισχύοντας την εμπειρία του χρήστη

Τα οφέλη της βελτιστοποίησης του ποσοστού μετατροπής επηρεάζουν όλα τα στάδια του ταξιδιού του καταναλωτή.

Α. Εξατομίκευση της εμπειρίας για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας

Στη σύγχρονη εποχή, οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα ανυπόμονοι. Αν δεν μπορούν με λίγα κλικ να βρουν αυτό που ψάχνουν, θα φύγουν από την ιστοσελίδα σου και θα πάνε σε ανταγωνιστές. Στοιχεία όπως η τοποθεσία, η τοπική ώρα και το ιστορικό περιήγησης των χρηστών σου δίνουν σημαντικές πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν να σχεδιάσεις κατάλληλα την ιστοσελίδα σου.

Β. Γνωρίζεις καλύτερα τη συμπεριφορά των χρηστών

Υπάρχουν εργαλεία όπως χάρτες για κλικ ή χάρτες ‘’θερμότητας’’ (heatmaps), τα οποία δείχνουν σε ποια σημεία της ιστοσελίδας σου οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο. Εδώ μπορείς να δεις και πού κόλλησαν ή πότε έφυγαν από την ιστοσελίδα σου και να βελτιώσεις τα σημεία αυτά.

5 Βήματα της βελτιστοποίησης του ποσοστού μετατροπής

1. Φάση έρευνας – Αναγνωρίζοντας σημεία βελτίωσης
2. Φάση υπόθεσης
3. Φάση προτεραιότητας
4. Φάση test – Α / Β, ή πολυπαραγοντικό;
5. Φάση μάθησης – Πώς να αναλύεις τα αποτελέσματα των A / B tests

Πώς να υπολογίσεις το ποσοστό μετατροπών

Για παράδειγμα, έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Ένας χρήστης μπορεί να αγοράσει σε κάθε session. Σκοπός σου είναι να κάνει όσο περισσότερες αγορές γίνεται.
Την πρώτη φορά, μπορεί απλώς να περιηγήθηκε στην ιστοσελίδα χωρίς να αγοράσει.
Την δεύτερη φορά μπορεί να αγόρασε.
Την Τρίτη φορά μπορεί επίσης να αγόρασε (ακόμη και αν αγόρασε 2 αντικείμενα, μετράει
ως 1 μετατροπή).

Για να βρεις το ποσοστό μετατροπής, διαιρείς τον αριθμό κάθε αγοράς ξεχωριστά με το συνολικό αριθμό από sessions περιήγησης.

Όμως, αν έχεις π.χ. συνδρομές, τότε διαιρείς τον αριθμό των ξεχωριστών αγορών με τον αριθμό του κάθε χρήστη ξεχωριστά.

Κάποιες ερωτήσεις ακόμη που μπορεί να έχεις:

Για ποιους είναι χρήσιμη η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής;
Για όλους τους τύπους και μεγέθη εταιριών.

Ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι λόγοι που φεύγουν οι χρήστες από την
ιστοσελίδα;

Πολλά pop – up παράθυρα, διασπούν την προσοχή τους
Δυσκολία στο checkout
Κρυμμένα κόστη

Συμπέρασμα

Το Conversion Rate Optimization σε βοηθάει να κερδίσεις χρόνο, χρήμα και προσπάθειες, ενώ ταυτόχρονα ανακαλύπτεις νέες στρατηγικές ανάπτυξης και μαθαίνεις συνεχώς τι δουλεύει και τι όχι. Μέσω της διαδικασίας αυτής, αναλύεις πληροφορίες για τη συμπεριφορά των χρηστών ώστε να μπορείς να πετύχεις τους στόχους σου και να τους παρέχεις μια καλύτερη εμπειρία πλόηγησης.

Share This Post

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

Συμπλήρωσε την παρακάρω φόρμα και κατέβασε τον Δωρεάν οδηγό με την μεθολογία που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.