Το content marketing για startups είναι το ουσιαστικό βήμα απόδειξης της εξουσίας σου στις μηχανές αναζήτησης, το κοινό και τους υποψήφιους συνεργάτες.
Πολλές startups ωστόσο, δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν. Αλλά μην ανησυχείς!
Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τους καλύτερους τρόπους ένταξης του content marketing στις στρατηγικές της επιχείρησής σου.
Το content marketing είναι η πρακτική της δημιουργίας συγκεκριμένων στρατηγικών για τη σύλληψη, τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και την κοινή χρήση περιεχομένου για το brand σου.
Ως startup, είναι αυτονόητο ότι έχεις πολλά διαφορετικά πράγματα στο μυαλό σου και το content marketing μπορεί να μην είναι το πρώτο στη λίστα σου.
Ωστόσο, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των συνολικών σχεδίων μάρκετινγκ. Χωρίς το σωστό content marketing, η επιχείρησή σου μπορεί να έχει δυσκολίες να διεκδικήσει τη θέση της στην αγορά.
Γιατί όμως το content marketing για startups έχει σημασία; Και από την άλλη, ποιες είναι οι καλύτερες στρατηγικές που μπορείς να εφαρμόσεις;
Συνέχισε να διαβάζεις και θα λυθούν όλες σου οι απορίες!
Είναι σημαντικό το conent marketing για startups;
Εν συντομία; Ναί.
Με τόσα πολλά να τρέχουν σε μια startup, η εύκολη λύση είναι να αφήσεις το content marketing για “αργότερα”.
Την ίδια στιγμή, προτεραιότητα είναι πράγματα όπως η τελειοποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σου, η δημιουργία εργατικού δυναμικού, η διαχείριση των ταμειακών ροών και η παρακολούθηση των υποσχέσεων προς τους πελάτες.
Ωστόσο, χωρίς το content marketing για startups, πολλές νέες επιχειρήσεις δεν θα κατάφερναν να αποκτήσουν τους δυνητικούς πελάτες και τις πωλήσεις που χρειάζονται για να παραμείνουν ζωντανές.
Εξάλλου, ένα brand για το οποίο δεν έχει ακούσει κανείς θα δυσκολευτεί να προσελκύσει πελάτες.
Αναφορικά με τις startups, το content marketing έχει μια σειρά από σημαντικά οφέλη για την, όπως:
- Ενισχύει την παρουσία της επωνυμίας σου.
- Καθιερώνει το brand σου ανάμεσα στα αξιόπιστα ονόματα του αντίστοιχου κλάδου.
- Αυξάνει την αφοσίωση των πελατών απέναντί του.
- Βοηθά την επιχείρησή σου να αναπτυχθεί.
- Φέρνει δυνητικούς πελάτες και προοπτικές για πιθανά νέα έσοδα.
Μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου βασίζεται σε καλά σχεδιασμένες, μελετημένες και σωστά εκτελεσμένες τακτικές.
Ποιες είναι οι πιο πετυχημένες στρατηγικής content marketing για startups;
Ας δούμε τους πιο επιτυχημένους τρόπους με τους οποίους μπορείς να χρησιμοποιήσεις το content marketing για startups:
1. Βρες δημοφιλή θέματα αναφορικά με μία νέα βιομηχανία
Η αναζήτηση δημοφιλών θεμάτων πάνω σε έναν κλάδο μπορεί να είναι μεγάλη βοήθεια για επιχειρήσεις που μόλις ξεκινούν.
Αντί να προσπαθείς λοιπόν να δημιουργήσεις επιτυχημένα θέματα περιεχομένου από το μηδέν, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ό,τι έχει ήδη λειτουργήσει ως αφετηρία.
Χρησιμοποιώντας ανταγωνιστικά εργαλεία SEO ή εργαλεία λέξεων-κλειδιών, μπορείς να βρεις τα θέματα που δημιουργούν buzz στον κλάδο σου.
Στη συνέχεια, δημιούργησε τις δικές σου απόψεις πάνω σε αυτές τις ιδέες.
Έτσι εκμεταλλεύεσαι viral ιδέες χωρίς να χρειάζεται να τις δημιουργήσεις οργανικά.
2. Δημοσίευσε αναρτήσεις επισκεπτών σε αξιόλογους και αξιόπιστους ιστότοπους
Η δημιουργία backlinks και η εύρεση νέου κοινού είναι δύο σημαντικά μέρη για το ξεκίνημα μιας startup.
Αναρτώντας blog post επισκεπτών σε άλλους αξιόπιστους ιστότοπους, μπορείς να προσελκύσεις νέα επισκεψιμότητα από αυτές τις πηγές.
Όμως, ταυτόχορνα μπορείς να δημιουργήσεις συνδέσμους που θα επιστρέφουν στον ιστότοπό σου.
Έχοντας συνδέσμους που αναφέρονται στον ιστότοπό σου σε αξιόπιστους, έγκυρους ιστότοπους, η Google και άλλοι αλγόριθμοι μηχανών αναζήτησης αποκτούν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη απέναντι στον ιστότοπό σου.
Και αυτό μπορεί βέβαια να βελτιώσει την κατάταξη της startup σου στα search engines.
3. Δημιούργησε περιεχόμενο που είναι ελκυστικό οπτικά
Τι είναι πιο ενδιαφέρον: μια μεγάλη ανάρτηση ιστολογίου ή ένα infographic με διαδραστικά στοιχεία και ενδιαφέροντα γραφικά;
Η απάντηση είναι μάλλον προφανής.
Υπάρχει αλήθεια στο ρητό “μια εικόνα χίλιες λέξεις” και η δημιουργία οπτικά ελκυστικού περιεχομένου μπορεί να φέρει μεγάλη ώθηση στις προβολές του brand σου.
Και παρότι είναι αλήθεια ότι ορισμένες μορφές οπτικού περιεχομένου μπορεί να έχουν μεγάλο κόστος, εργαλεία όπως το Canva και τα tutorials στο YouTube μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις εξαιρετικό οπτικό περιεχόμενο χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία στο σχεδιασμό.
4. Χρησιμοποίησε Industry Influencers στη δημιουργία περιεχομένου σου
Το influencer marketing ενισχύει σημαντικά το περιεχόμενό σου και συμβάλλει στην αύξηση των προβολών του.
Επειδή οι Industry Influencers είναι άνθρωποι που κατέχουν σημαντική επιρροή σε έναν κλάδο και διαθέτουν ένα μεγάλο, αφοσιωμένο κοινό που εμπιστεύεται αυτά που έχουν να πουν και τις επωνυμίες που προτείνουν.
Αναφέροντας συγκεκριμένους infueners στο περιεχόμενό σου, αυξάνεις τις πιθανότητες να μοιραστούν το content σου ή να κάνουν shout-out το brand σου.
Και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάποια πληρωμένη συνεργασία!
Μπορείς επίσης να δοκιμάσεις να δώσετε μερικά δωρεάν προϊόντα, ώστε να κάνουν ειλικρινείς κριτικές και σχόλια στο κοινό τους.
5. Προώθησε το περιεχόμενό σου στα social media
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα τεράστιο εργαλείο διανομής περιεχομένου.
Συνεπώς, μαζί με τις τακτικές αναρτήσεις στα social media, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά τα κανάλια για να προωθήσεις όλο το περιεχόμενο που δημιουργείς.
Έχεις μια νέα ανάρτηση στο blog σου; Δημοσίευσε στα social media!
Έχεις ένα επερχόμενο διαδικτυακό σεμινάριο ή επίδειξη προϊόντος; Δημοσίευσε στα social media!
Θέλεις να ενημερώσεις για μια νέα έκπτωση; Δημοσίευσε στα social media!
6. Γράψε για εξειδικευμένα θέματα και στόχευσε long-tail keywords
Όταν ξεκινάς να δημιουργείς ένα όνομα για την επιχείρησή σου, είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς απευθείας τους “παίκτες” που είναι στο παιχνίδι για χρόνια.
Αντί να προσπαθείς να ανταγωνιστείς για τις μεγαλύτερες λέξεις-κλειδιά, δοκίμασε να δημιουργήσεις περιεχόμενο για εξειδικευμένα θέματα χρησιμοποιώντας long-tail keywords.
Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να αποκτήσεις σταθερή βάση ακόμα και ως startup επιχείρηση.
7. Δημιούργησε το ιδανικό πρόγραμμα αναρτήσεων
Καθώς κερδίζεις κοινό και συχνές προβολές για το περιεχόμενό σου, οι άνθρωποι περιμένουν αυτό το περιεχόμενο κάποια συγκεκριμένη στιγμή.
Εάν δημοσιεύεις στο blog σου εβδομαδιαία, αλλά στη συνέχεια παραλείψεις έναν μήνα, θα χάσεις αυτή την προβολή που θα μπορούσες να βασιστείς.
Η συνέπεια και ένα δυνατό πλάνο αναρτήσεων είναι βασικά.
Ταυτόχρονα, βεβαιώσου ότι δημοσιεύεις τις ιδανικές ώρες για κάθε μορφή περιεχομένου.
Για παράδειγμα, διαφορετικές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν διαφορετικές ιδανικές στιγμές όπου περισσότεροι άνθρωποι είναι πιθανό να δουν τις αναρτήσεις σου.
Συμπέρασμα
Το content marketing για startups δεν είναι απλώς μία καλή ιδέα.
Ωστόσο, είναι απαραίτητο για να εξασφαλίσεις μία παρουσία για την νεοσύστατη επιχείρησή σου και να μεγαλώσεις την online παρουσία της.
Από την άλλη πλευρά, χωρίς το content marketing είναι πολύ δυσκολότερο να σε εντοπίσουν οι πιθανοί πελάτες σου και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του brand σου.
Χτίζοντας λοιπόν το κατάλληλο πλάνο content marketing μπορείς να αυξήσεις τα leads σου και να ξεκινήσεις να τα μετατρέπεις σε πελάτες!