Content Gaps: Εντόπισέ τα και διόρθωσέ τα σήμερα!

content-gaps

Είσαι σούπερ παραγωγικός/η content creator ή έχεις την καλύτερη ομάδα content marketing στον κόσμο; Ακόμη και τότε, υπάρχει ο κίνδυνος το website σου να παρουσιάζει content gaps!

Και αυτά τα “κενά” μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και την καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ σε αποτυχία, αν δεν διορθωθούν.

Το κόλπο είναι να μάθεις πώς να εντοπίζετε τα content gaps και να ξέρεις τι να κάνεις όταν τα βρεις.

Τι είναι τα content gaps (κενά περιεχομένου);

Τα content gaps αναφέρονται στα θέματα που αναζητά το κοινό-στόχο σου και δεν καλύπτονται επί του παρόντος στον ιστότοπό σου.

Τα content gaps είναι κάτι συνηθισμένο.

Και ανάλογα με τον κλάδο σου, υπάρχουν δυνητικά χιλιάδες θέματα που αναζητά το κοινό-στόχος και τα οποία μπορεί να μην καλύπτεις.

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι έχεις μια εταιρεία SEO που έχει δεκάδες αναρτήσεις σχετικά με προηγμένες τεχνικές SEO.

Ωστόσο, παρατηρείς ότι οι αναγνώστες φεύγουν πολύ συχνά από την σελίδα σου γρήγορα.

Σε περιπτώσεις όπως αυτή, ο εντοπισμός και η διόρθωση κενών περιεχομένου μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις τους αναγνώστες και να αυξήσεις τις πιθανότητες μετατροπής.

Γιατί είναι σημαντικό να προσδιορίζονται τα content gaps;

Ο εντοπισμός και η διόρθωση των κενών περιεχομένου είναι χρονοβόρος, αλλά τα αποτελέσματα αξίζουν τον κόπο.

Βελτιωμένο SEO

Ο εντοπισμός και η διόρθωση content gaps μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της κατάταξης του ιστότοπού σου στις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό είναι σημαντικό επειδή το 88% των ανθρώπων επισκέπτονται μόνο συνδέσμους στην 1η σελίδα των μηχανών αναζήτησης.

Καλύτερη σύνδεση με το κοινό-στόχο σου

Η διόρθωση των κενών περιεχομένου μπορεί να δώσει στους αναγνώστες σου αυτό ακριβώς που αναζητούν, δημιουργώντας έτσι μια σύνδεση με τον ιστότοπό σου.

Είναι σημαντικό λοιπόν να χτίσεις μια σχέση με το κοινό σου. Άλλωστε, το 64% των ανθρώπων δηλώνουν πως έχουν αναπτύξει προσωπική σχέση με μια επωνυμία.

Βελτιστοποιημένο ταξίδι αγοραστή

Ο εντοπισμός και η διόρθωση content gaps μειώνει τα ποσοστά εγκατάλειψης, αυξάνει τον επιτόπιο χρόνο και ενδεχομένως βελτιώνει το ποσοστό μετατροπών σου, με αποτέλεσμα περισσότερες πωλήσεις.

Διαφορετικά είδη content gaps

Παρότι όλα τα κενά περιεχομένου δεν είναι ίδια, ο εντοπισμός και η κατανόησή τους είναι το κλειδί για την επίλυση τυχόν συνεχιζόμενων προβλημάτων.

Keyword gaps (κενά λέξεων-κλειδιών)

Όλες οι λέξεις-κλειδιά δεν είναι ίδιες.

Για παράδειγμα, το CTR για την κορυφαία θέση στο Google για ερωτήματα αναζήτησης μιας λέξης είναι 32,5%.

Ωστόσο, ξεκινώντας από τη θέση δύο, το CTR για τα long tail keywords είναι υψηλότερο από το CTR για τα μονολεκτικά ερωτήματα.

Εάν λοιπόν έχεις επικεντρώσει όλους τους πόρους μάρκετινγκ σε σύντομες, δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά, ίσως είναι καιρός να κάνεις μία μετάβαση.

Κενά θεμάτων

Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται τα κενά περιεχομένου, συνήθως αυτό είναι που έρχεται πρώτο στο μυαλό τους.

Όταν αναλύεις τον ιστότοπό σου για θεματικά κενά, κάνε τις ακόλουθες ερωτήσεις:

– Καλύπτει ο ιστότοπος όλα τα θέματα που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες;

– Έχει ο ιστότοπος ολοκληρωμένο περιεχόμενο για αναγνώστες σε όλα τα επίπεδα;

– Είναι τα θέματα σχετικά με τα τρέχοντα ενδιαφέροντα των αναγνωστών;

Κενά μέσων

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι σχεδόν τα 3/4 των χρηστών προτιμούν να μαθαίνουν για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία βλέποντας ένα βίντεο αντί να διαβάζουν μια δημοσίευση κειμένου.

Επιπλέον, η δύναμη του video content marketing αυξάνεται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

Τα δεδομένα από την Google δείχνουν ότι ο χρόνος παρακολούθησης βίντεο που σχετίζονται με αγορές στο YouTube αυξήθηκε περισσότερο από 5 φορές τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ.

Αυτό πρέπει να αφυπνίσει όλους τους δημιουργούς content marketing ώστε να εντοπίσουν τα κενά μέσων στο περιεχόμενό τους και να τα διορθώσουν προσθέτοντας εικόνες, βίντεο, infographics και άλλα μέσα που δεν βασίζονται σε κείμενο στις αναρτήσεις τους.

4 τρόποι για να ανακαλύψεις τα content gaps στο περιεχόμενό σου

Τώρα ξέρεις τι είναι τα κενά περιεχομένου, γιατί είναι σημαντικά και σε ποιους τομείς εντοπίζονται.

Ας δούμε πλέον το σημαντικότερο κομμάτι που σε αφορά: Πώς θα τα διορθώσεις.

1. Εκτέλεσε μια ανάλυση για content gaps, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο SEO

Εάν ανησυχείς ότι θα χρειαστεί να αφιερώσεις πολλές ώρες εξετάζοντας δεδομένα, αναλύοντας με μη αυτόματο τρόπο κάθε κομμάτι περιεχομένου που έχεις δημοσιεύσει ποτέ, τα νέα είναι καλύτερα απ’ ότι φαντάζεσαι.

Υπάρχουν αρκετά online και δωρεάν εργαλεία που κάνουν αυτή τη δουλειά για εσένα! Μία απλή αναζήτηση στο Google θα σε βοηθήσει να βρεις την καταλληλότερη λύση.

Πώς να διορθώσεις τα keyword content gaps:

– συμπερίλαβε νέες λέξεις-κλειδιά στο επερχόμενο περιεχόμενο

– ενημέρωσε παλιό περιεχόμενο με λέξεις-κλειδιά που λείπουν

– άλλαξε τη στρατηγική βελτιστοποίησης των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιείς

2. Έλεγξε το ταξίδι του πελάτη σου και εντόπισε περιεχόμενο που λείπει

Δεν διορθώνονται όλα τα κενά περιεχομένου τόσο εύκολα όσο τα keyword content gaps.

Το κλειδί εδώ είναι να “βουτήξεις” πιο βαθιά στο ταξίδι των πελατών σου για να καταλάβεις τι χρειάζονται οι αναγνώστες σου σε κάθε στάδιο της διαδικασίας αγοράς τους.

Δεν επισκέπτεται κάθε πελάτης τον ιστότοπό σου έτοιμος να κάνει μια αγορά.

Μερικοί είναι απλώς περίεργοι, ενώ άλλοι συγκρίνουν τα προϊόντα σου με τον ανταγωνισμό.

Για καλύτερα αποτελέσματα, θέλεις να βεβαιωθείς ότι έχεις περιεχόμενο για κάθε ένα από αυτά τα στάδια.

Χρειάζεσαι αναρτήσεις που ενημερώνουν τους χρήστες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

Πώς να διορθώσεις τα content gaps:

Αρχικά, χαρτογράφησε τη διαδρομή του πελάτη και βεβαιώσου ότι έχεις περιεχόμενο στον ιστότοπό σου που να προσελκύει τους επισκέπτες σε κάθε βήμα.

Δεύτερον, δημιούργησε αναρτήσεις για κάθε στάδιο της διαδικασίας αγοράς.

Τέλος, χρησιμοποίησε έρευνες πελατών, φόρμες σχολίων, δημοσκοπήσεις, έρευνες από πρωτότυπες πηγές κ.λπ. για να βρεις δεδομένα και πληροφορίες που υποστηρίζουν το περιεχόμενο που θέλεις να δημιουργήσεις.

3. Μη αυτόματη αναζήτηση σε ιστότοπους ανταγωνιστών για τον εντοπισμό content gaps

Μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβεις μόνος/η σου τι λείπει από το περιεχόμενό σου.

Εκεί μπορείς να λάβεις βοήθεια από τον ανταγωνισμό!

Απλώς δες τι κάνουν οι ανταγωνιστές σου και εφάρμοσε αυτές τις στρατηγικές στον δικό σου ιστότοπο.

Μπορείς να το κάνεις αυτό με μη αυτόματο τρόπο: Επισκέψου ιστότοπους ανταγωνιστών και σημείωσε τι λείπει από τον δικό σου.

Πώς να βρεις και να διορθώσεις τα κενά περιεχομένου μέσω της μη αυτόματης έρευνας ανταγωνιστών

Πρώτα, κάνε μια λίστα ανταγωνιστών που θα αναλύσεις με μη αυτόματο τρόπο.

Εάν δεν είσαι σίγουρος/η ποιον πρέπει να λάβεις υπόψη, ψάξε στο Google μερικές από τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά που στοχεύεις και δες ποιος άλλος κατατάσσεται για αυτές.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις εργαλεία SEO για να σε βοηθήσουν να εντοπίσεις ανταγωνιστές.

Στη συνέχεια, επισκέψου τη σελίδα κάθε ανταγωνιστή και κάντε μια λίστα με τα θέματα που λείπουν από τον ιστότοπό σου.

Τέλος, σκέψου πώς μπορείς να δημιουργήσεις μία σελίδα για το ίδιο θέμα με διαφορετικό ή καλύτερο τρόπο.

Θυμήσου όμως!

Οι ανταγωνιστές μπορούν να παρέχουν έμπνευση για νέες ιδέες περιεχομένου, αλλά απόφυγε να αντιγράψεις ακριβώς αυτό που κάνουν.

Ένας ανταγωνιστής μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα με μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει πάντα να δημιουργείς παρόμοιο περιεχόμενο.

4. Πραγματοποίησε αυτοέλεγχο περιεχομένου

Πότε ήταν η τελευταία φορά που περιηγήθηκες στον ιστότοπό σου για να δεις αν υπάρχουν προφανή θέματα που δεν καλύπτονται;

Η χρήση φανταχτερών εργαλείων ανάλυσης και ο έλεγχος των στρατηγικών των ανταγωνιστών σου ακούγεται μεν ωραίο, αλλά μερικές φορές μπορεί να είναι ευκολότερο να πραγματοποιήσεις έλεγχο στο δικό σου περιεχόμενο.

Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις προβληματικές περιοχές στην τρέχουσα προσέγγισή σου και να βελτιώσεις τη διαδικασία κατά τη μεταφόρτωση περιεχομένου στο μέλλον.

Για παράδειγμα, μπορείς να ξεκινήσεις ενημερώνοντας παλιές κριτικές στη σελίδα σου.

Μελέτες δείχνουν ότι το 79 τοις εκατό των καταναλωτών εμπιστεύονται τις διαδικτυακές κριτικές όσο και τις προσωπικές συστάσεις.

Επομένως η ενημέρωση των παλιών κριτικών μπορεί να αυξήσει την εμπιστοσύνη των πελατών στον ιστότοπό σου.

Συμπέρασμα

Ο εντοπισμός των content gaps είναι εφικτός χωρίς να χρειάζεται να διαθέσεις υπερβολικό χρόνο και χρήμα.

Από την άλλη, αυτή η διαδικασία θα βελτιστοποιήσει το περιεχόμενό σου, συμβάλλοντας στην αύξηση των μετατροπών.

Ξεκίνα λοιπόν σήμερα!

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

Συμπλήρωσε την παρακάρω φόρμα και κατέβασε τον Δωρεάν οδηγό με την μεθολογία που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.