Στις μέρες μας σίγουρα είναι πρόβλημα το πώς θα τραβήξεις την προσοχή του κοινού σου και πώς θα πείσεις τον κόσμο να αλληλοεπιδράσει με την επιχείρησή σου.
Και η αλήθεια είναι πως υπάρχουν πολλές τακτικές και στρατηγικές, αλλά δεν μπορούν να έχουν πάντα την ίδια επιτυχία.
Παρόλα αυτά, υπάρχει μία στρατηγική στην οποία μπορείς να βασιστείς -αν βέβαια γίνει σωστά: το call-to-action (CTA).
Η παρότρυνση των επισκεπτών για δράση με ένα απλό κλικ μπορεί να απογειώσει τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου που ακολουθείς. Παράλληλα, έτσι εξασφαλίζεις δυνητικούς πελάτες, ενισχύεις τις μετατροπές και αυξάνεις τις πιθανότητες μετατροπής ενός απλού επισκέπτη σε πιστό πελάτη.
Είσαι έτοιμος/η να μάθεις περισσότερα για αυτή τη στρατηγική;
Τι είναι το call-to-action (CTA);
Το call-to-action είναι μια προτροπή με τη μορφή μιας σύντομης φράσης στον ιστότοπό σου, στο email ή σε άλλο κομμάτι περιεχομένου που ενθαρρύνει τους επισκέπτες να προβούν σε κάποια επιθυμητή ενέργεια, η οποία τελικά συνεχίζει την αλληλεπίδρασή τους με το brand σου.
Για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να μεταδίδει ξεκάθαρα τι μπορεί να περιμένει ο θεατής κάνοντας τη δράση που του υπαγορεύεται.
Ένα call-to-action μπορεί να είναι ένα κείμενο, κουμπιά ή εικόνες που καθοδηγούν τον θεατή στο επόμενο βήμα που θέλεις να κάνει.
Ουσιαστικά, τα CTA δελεάζουν τους επισκέπτες και τους οδηγούν σε ενέργειες, ανάλογα με τον στόχο ή το σκοπό του περιεχομένου.
Για παράδειγμα, τα CTA μπορεί να περιλαμβάνουν τις επιλογές:
- Sign-up
- Subscribe
- Join us
- Μάθε περισσότερα
- Διάβασε περισσότερα εδώ
- Πάτησε εδώ για να ξεκινήσεις
- Δωρεάν δοκιμή
- Κάνε share
- Αγορά τώρα
- Προσθήκη στο καλάθι
- Προσθήκη στη λίστα
- Checkout
- Download
Είτε λοιπόν θέλεις να αυξήσεις τον αριθμό των συνδρομητών στο newsletter σου είτε να πείσεις το κοινό σου να κάνει μία αγορά, χρειάζεσαι την καλύτερη δυνατή παρότρυνση για δράση ώστε να φτάσουν εκεί.
Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείς call-to-actions;
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για να χρησιμοποιείς CTA, είτε έχεις επιχείρηση B2C, B2B ή ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ένας από αυτούς τους λόγους είναι ότι η χρήση ενός στρατηγικού CTA θα καθοδηγήσει το κοινό σου στο ταξίδι του αγοραστή, ειδοποιώντας το τι να κάνει. Στη συνέχεια θα χτίσει εμπιστοσύνη και εξουσία που θα συνδέονται με την επιχείρησή σου.
Χωρίς αυτά, ο δυνητικός πελάτης σου μπορεί να μην είναι σίγουρος πού να πάει και, ως εκ τούτου, είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψει τη σελίδα ή τον ιστότοπό σου. Αυτή η έλλειψη κατεύθυνσης, δηλαδή, ενδέχεται να στρέψει δυνητικούς πελάτες προς τους ανταγωνιστές σου.
Τα call-to-actions από την άλλη, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να ενθαρρύνεις το κοινό σου να συνεχίσει να αλληλεπιδρά με την επωνυμία ή τον ιστότοπο σου.
Τοποθέτησε τα CTA σου σε διάφορα σημεία, όπως:
- Το website σου
- Το landing page σου
- Οι δημοσιεύσεις στα social media
- Οι καμπάνιες μέσω email
- Τα blog posts
Χρησιμοποίησε τα CTA ως μέρος της στρατηγικής σου, μετατρέποντας τους επισκέπτες σε δυνητικούς ή ακόμα καλύτερα σε πιστούς πελάτες.
Τι αντίκτυπο έχει ένα καλό (ή κακό) call-to-action;
Τα CTA παρακινούν το κοινό σου να εμπλακεί σε βαθύτερη δέσμευση με την επωνυμία σου. Παράλληλα, ενθαρρύνεται να σε ακολουθήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου μπορείς να μοιράζεσαι περισσότερο περιεχόμενο, μετακινώντας το κοινό σου γρηγορότερα μέσα στο ταξίδι του αγοραστή.
Ο αντίκτυπος ενός καλού CTA έχει πολλά πλεονεκτήματα από την πλευρά του μάρκετινγκ, καθώς αυξάνει τη λίστα email σου. Συνεπώς, έχεις ένα ευρύτερο σύνολο δυνητικών πελατών με τους οποίους μπορείς να χτίσεις σχέσεις.
Τελικά, ένα πετυχημένο call-to-action επηρεάζει θετικά τη δημιουργία δυνητικών πελατών, βελτιώνει τις μετατροπές και ακόμη ίσως αυξήσει τις πωλήσεις σου.
Ένα κακό CTA, από την άλλη πλευρά, μπορεί να απομακρύνει τους πιθανούς πελάτες.
Ένα παράδειγμα κακού CTA που έχει ως αποτέλεσμα αρνητική αντίδραση από τους θεατές είναι όταν εμφανίζεται υπερβολικά προσανατολισμένο στις πωλήσεις. Κάτι τέτοιο είναι πιθανό ότι θα απομακρύνει τους πιθανούς πελάτες από το προϊόν ή την υπηρεσία σου και θα χάσουν την εμπιστοσύνη τους απέναντί σου.
Επίσης, εάν το CTA σου είναι πολύ μεγάλο ή γενικό, οι θεατές μπορεί να το προσπεράσουν χωρίς να κάνουν κάποια ενέργεια.
Πώς να γράψεις ένα φανταστικό Call-to-Action;
Για να επωφεληθείς από ένα call-to-action, πρέπει να δημιουργήσεις κάτι φανταστικό και ακαταμάχητο και ταυτόχρονα στοχευμένο στο κοινό σου.
Ξεκίνα προσδιορίζοντας τον στόχο ή την πρόθεση πίσω από κάθε call-to-action. Στοχεύει στην ενίσχυση των μετατροπών, την αύξηση των συνδρομών, την καταγραφή μηνυμάτων ή την κατεύθυνση των θεατών σε άλλο περιεχόμενο στον ιστότοπό σου;
Στη συνέχεια, κατανόησε τις προσωπικότητες των αγοραστών σου και επικοινώνησε μαζί τους, όπου κι αν βρίσκονται στο ταξίδι του αγοραστή . Χρησιμοποίησε διαφορετικά CTA σε διαφορετικά στάδια, όπως:
- «Μάθετε περισσότερα» με περιεχόμενο που σχετίζεται με το στάδιο του awareness.
- «Λήψη του eBook» ή «Εγγραφή» στο στάδιο της εξέτασης (consideration).
- «Αγοράστε τώρα» στο το στάδιο της απόφασης (decision).
Στη συνέχεια, γράψε και σχεδίασε τα CTA σου ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:
1. Κράτησέ το σύντομο
Απόφυγε τη χρήση προτάσεων και, αντί αυτού, βρες μια σύντομη φράση που να οδηγεί κατευθείαν στο θέμα.
Το μόνο που χρειάζεσαι στην πραγματικότητα είναι 2-5 λέξεις για να πεις αυτό που πρέπει να πεις με αποτελεσματικό τρόπο.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορείς να συνεχίσεις λίγο περισσότερο, χρησιμοποιώντας έως και 5-7 λέξεις. Αυτά τα μεγαλύτερα CTA πρέπει να προσθέτουν αξία, όπως «Αγοράστε τώρα και κερδίστε έκπτωση 30%|».
2. Χρησιμοποίησε λέξεις και φράσεις δράσης
Χρησιμοποίησε το call-to-action σου για να αναγκάσεις τους θεατές να αναλάβουν άμεση δράση. Λέξεις ή φράσεις δράσης, όπως «απόκτησέ το τώρα» οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα.
3. Πρόσθεσε μια αίσθηση επείγοντος ή αμεσότητας
Με τόσο πολύ θόρυβο στο διαδίκτυο και στην καθημερινή ζωή, οι θεατές αποσπώνται εύκολα.
Συμπεριλαμβάνοντας μια αίσθηση επείγοντος ή αμεσότητας στο CTA σου, μπορείς να ωθήσεις τους θεατές να αναλάβουν δράση αμέσως αντί να επιτρέψουν σε κάποιον τρίτο να τους απομακρύνει από την προσφορά σου.
Ένα παράδειγμα λέξεων που πρέπει να χρησιμοποιήσεις είναι: «προσφορά περιορισμένου χρόνου». Αυτή η φράση μεταφέρει μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης στην οποία ο επισκέπτης νιώθει την ανάγκη να ανταποκριθεί αμέσως.
4. Δώσε έμφαση στην ύπαρξη μικρού κινδύνου
Κατεύθυνε το CTA σου σε κάτι υψηλής ποιότητας, ωφέλιμο για τον θεατή αλλά ταυτόχρονα χαμηλού κινδύνου, όπως μια προσφορά χωρίς υποχρέωση.
Απόφυγε οποιαδήποτε τακτική πίεσης και ενημέρωσε τον θεατή σου ότι, κάνοντας κλικ στο CTA σας, δεν δεσμεύεται σε τίποτα ακόμα.
Για παράδειγμα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το «Κάνε μία δωρεάν δοκιμή χωρίς δεσμεύσεις» για να τονίσεις τον χαμηλό κίνδυνο.
5. Δημιούργησε ένα σχέδιο που τραβάει την προσοχή
Για να τραβήξεις την προσοχή του θεατή σου, σκέψου επίσης το design ενός call-to-action.
Χρησιμοποίησε διαφορετικό χρώμα για το κείμενο CTA ή ένα κουμπί με έντονα χρώματα για να τραβήξεις το μάτι. Αυτή η στρατηγική μπορεί επίσης να διευκολύνει την εύρεση του CTA.
Η τοποθεσία μέσα σε μια σελίδα ή ένα email είναι επίσης σημαντική. Το CTA σου μπορεί να είναι η δήλωση κλεισίματος μιας ανάρτησης, ένα κουμπί στο πλευρικό πλαίσιο μιας ιστοσελίδας ή στρατηγικά τοποθετημένο σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Το κλειδί είναι να δημιουργήσεις υψηλή ορατότητα, όπως να το περιβάλεις με λευκό χώρο ώστε να ξεχωρίζει.
Εφόσον έχεις κατανοήσει ξεκάθαρα τις προσωπικότητες των αγοραστών σου και πώς το προϊόν ή η υπηρεσία σου μπορεί να τους ωφελήσει, είσαι σε θέση να δημιουργήσεις φανταστικά CTA που φέρνουν αποτελέσματα.
Συμπέρασμα: Πρόσθεσε call-to-action και κράτησε τους επισκέπτες σου αφοσιωμένους
Ενώ οι στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ συνεχίζουν να εξελίσσονται, ο απώτερος στόχος είναι πάντα να οδηγήσεις το στοχευμένο κοινό σου να προβεί σε μια επιθυμητή ενέργεια και να αλληλοεπιδράσει περισσότερο με το brand σου.
Για να συμβεί αυτό, πρέπει να δημιουργήσεις δυναμικά CTA και να τα τοποθετήσεις κατάλληλα, ώστε να ξεχωρίζουν και να γίνονται αντιληπτοί από το κοινό σου.
Τα αποτελεσματικά CTA μπορούν να έχουν πολύτιμο αντίκτυπο στο να κερδίσεις δυνητικούς πελάτες, να ενισχύσεις τις μετατροπές και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Χρησιμοποίησέ τα σωστά, για να καθοδηγήσεις το στοχευμένο κοινό σου στο ταξίδι του αγοραστή, καλύπτοντας τις ανάγκες του σε κάθε στάδιο.