Ένα κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ όλων των επιτυχημένων καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το πως ενσωματώνουν όλα τα διαθέσιμα κανάλια προβολής στο πλαίσιο της στρατηγικής μάρκετινγκ τους.
Δεν εστιάζουν απλά σε ένα και αγνοούν τα υπόλοιπα. Είναι σίγουρο πως νέα κανάλια θα εισαχθούν στο μέλλον, αλλά για την ώρα βεβαιώσου ότι χρησιμοποιείς όλα τα διαθέσιμα κανάλια όπως:
1. Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (SEO)
Σύμφωνα με την Power Reviews, το 35% των καταναλωτών ξεκινά το ταξίδι αγορών του στην αναζήτηση της Google. Η εξασφάλιση ότι το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου σας είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης είναι πολύ σημαντικό. Τόσο οι onsite όσο και οι off-site τεχνολογίες SEO πρέπει να εφαρμόζονται και να τροποποιούνται συνεχώς καθώς οι αλγόριθμοι αναζήτησης αλλάζουν.
2. Marketing Μηχανών Αναζήτησης (SEM)
Αν αναζητάτε άμεσα, βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα και απλά δεν μπορείτε να περιμένετε να σας ταξινομήσουν οι μηχανές αναζήτησης (συνήθως χρειάζονται 3-6 μήνες για να δείτε σημαντική επισκεψιμότητα από το SEO) η SEM ή η πληρωμένη αναζήτηση (PPC) είναι το τέλειο κανάλι. Το Google Adwords είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να στοχεύσετε ερωτήματα αναζήτησης στh Google και είναι ανάμεσα στα κορυφαία κανάλια αναζήτησης που πρέπει να εστιάσετε.
3. Email Marketing
Το marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email marketing) δεν έχει πεθάνει. Είναι ακόμα ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια ψηφιακού marketing που παρέχουν θετική απόδοση επένδυσης (ROI). Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παίζουν τεράστιο ρόλο στην εμπειρία των αγορών των πελατών. Οι χρήστες ενδέχεται να στείλουν email για να κάνουν ερωτήσεις για προϊόντα ή για γενικές πληροφορίες και αιτήματα σχετικά με την εταιρεία σας. Με το email marketing υπενθυμίζετε ταυτόχρονα στους πελάτες σας για τυχόν προϊόντα που έχουν αφήσει στο καλάθι αγορών τους.
Ενώ τα e-mails σίγουρα μπορούν να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τις πωλήσεις, οι προγραμματισμένες καμπάνιες e-mail και τα newsletters μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία με τους πελάτες και στην δημιουργία πιο προσωπικών σχέσεων.
4. Content Marketing
Δεν αρκεί απλά να εστιάζετε στην πώληση. Θα πρέπει να προσφέρετε αξία χωρίς να απαιτείτε από τους πελάτες να πραγματοποιούν συνέχεια αγορές. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να τραβήξετε το ενδιαφέρoν από τους υποψήφιους πελάτες είναι να δημιουργήσετε πολύτιμο περιεχόμενο που τους βοηθά να λύσουν τις καθημερινές προκλήσεις τους. Είτε πρόκειται για έναν απλό οδηγό, είτε για μια σύντομη δημοσίευση στο blog που να εξηγεί πώς να πετύχουν κάτι, η δημιουργία αυτού του είδους του περιεχομένου θα σας βοηθήσει να ευαισθητοποιήσετε, να καλλιεργήσετε σχέσεις και να ευχαριστήσετε τους πελάτες σας.
5. Μάρκετινγκ Κοινωνικών Μέσων
Τα δίκτυα κοινωνικών μέσων είναι εδώ για να μείνουν και καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής του χρήστη. Το να δημοσιεύετε τακτικά στο facebook ή στο instagram είναι μόνο ένα μέρος της λύσης. Είναι πολύ σημαντικό να επενδύσετε σε αποτελεσματικές διαφημίσεις, οι οποίες θα προσελκύσουν νέους πελάτες στην επιχείρησή σας.
6. Display Ads
Τα Display Ads δεν είναι πλέον τόσο αποτελεσματικά όσο ήταν, αλλά παρ’ όλα αυτά, αν έχουν σχεδιαστεί σωστά, μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο. Οι χρήστες του Ίντερνετ αναπτύσσουν συνήθειες του να αγνοούν τις διαφημίσεις banner σε ιστότοπους, εκτός αν η διαφήμιση σας έχει το σωστό μήνυμα.
7. Remarketing
Το remarketing μπορεί να θεωρηθεί επιθετικό αλλά αν γίνει σωστά, μπορεί πραγματικά να βοηθήσει τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου να μετατρέψουν τους αγοραστές σε πραγματικούς πελάτες. Οι νέες τεχνολογίες σας επιτρέπουν να στοχεύετε δυναμικά τους επισκέπτες του ιστότοπου σας με συγκεκριμένα προϊόντα η περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους καταναλωτές.
8. Affiliate Marketing
Το να φτιάξετε ένα αποτελεσματικό δίκτυο συνεργατών με τις ανάλογες απολαβές θα ενισχύσει σίγουρα τις συνολικές καμπάνιες marketing. Το Affiliate Marketing αποτελέι έναν από τους πιο ισχυρούς τρόπους ανάπτυξης μια επιχείρησης, χωρίς να χρειάζεται κάποια μεγάλη επένδυση.
Συμπέρασμα
Το παραδοσιακό marketing δεν έχει πεθάνει αλλά δεν έχει πλέον τον ίδιο αντίκτυπο που είχε. Οι καταναλωτές είναι κολλημένοι στα smartphones τους. Ταυτόχρονα όμως η προσοχή τους είναι περιορισμένη. Ο στόχος σας είναι να βρείτε τρόπους να αρπάζετε αυτή την περιορισμένη προσοχή και να την μετατρέπετε σε πωλήσεις, προβάλλοντας το σωστό περιεχόμενο στο σωστά στοχευμένο κοινό.