Ανεξάρτητα από το τι είδους επιχείρηση έχεις, κάποια λάθη είναι αναπόφευκτα. Ειδικά οι νέες επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν ένα σωρό προκλήσεις, κυρίως όσον αφορά το digital marketing.
Ένα βασικό μειονέκτημα των περισσότερων επιχειρήσεων είναι ότι δεν έχουν κάνει τις απαραίτητες δοκιμές και δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν πότε και πώς θα πρέπει να επενδύσουν τα χρήματά τους για να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Παρακάτω θα αναφέρουμε ορισμένα συχνά λάθη στο digital marketing αλλά και πώς να τα αποφύγεις.
1. Μην κολυμπάς κατευθείαν στα βαθιά
Ίσως σκέφτεσαι ότι θα κατακτήσεις την αγορά με μία δυνατή διαφήμιση ή νοικιάζοντας το πιο εντυπωσιακό περίπτερο στην επόμενη εμπορική έκθεση. Εδώ είναι που πρέπει να κατανοήσεις κάποια πράγματα και να το δεις πρακτικά.
Δεν θέλεις να ξοδέψεις το budget σου με τη μία. Κάνοντας το λάθος να «ρίξεις» πολλά χρήματα κατευθείαν, το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί είναι:
- Να μην συμβεί τίποτα. Η διαφήμιση να μην πάει καλά και να έχει χαθεί ένα μεγάλο ποσό χρημάτων.
- Η στρατηγική σου να έχει τεράστια επιτυχία αλλά να μην είσαι σε θέση να ανταποκριθείς στην ζήτηση.
Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να αφιερώσεις χρόνο στο να κατανοήσεις το κοινό σου και να μελετήσεις την συμπεριφορά του απέναντι στο υλικό που προωθείς. Βρες ποιο είναι το κοινό που ανταποκρίνεται περισσότερο και επένδυσε μικρά ποσά σε διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες.
Είναι πολύ σημαντικό επίσης να επενδύσεις στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου που σχετίζεται με τις συνήθειες και ανάγκες του κοινού σου. Ένας πολύ καλός τρόπος να κάνεις το κοινό σου να αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σου στο διαδίκτυο είναι να προσφέρεις υλικό που είτε το εκπαιδεύει ή το διασκεδάζει.
2. Δεν έχεις πλάνο
Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να προωθήσει κανείς διαδικτυακά την επιχείρησή του αλλά ποιος είναι αποτελεσματικός και ποιος όχι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Προτού επιλέξεις έναν τρόπο διαδικτυακής διαφήμισης είναι σημαντικό να φτιάξεις ένα πλάνο έτσι ώστε να καθορίσεις το κοινό σου και να αποφασίσεις με ποιες πλατφόρμες θα ξεκινήσεις.
Για παράδειγμα μπορεί το κοινό σου να αποτελείται από εγκύους και από νέες μαμάδες και στην πρώτη περίπτωση να δουλεύει καλύτερα το Facebook ενώ στη δεύτερη το Youtube. Για να δημιουργήσεις μία αποτελεσματική στρατηγική digital marketing θα πρέπει να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:
- Καθόρισε τους στόχους σου
- Βρες ποιο είναι το κοινό σου
- Δημιούργησε μια διαφήμιση που τραβάει την προσοχή
- Επιλέξε τη σωστή πλατφόρμα διαφήμισης
- Προσέλκυσε υποψήφιους ποιοτικούς πελάτες
- Κάνε τους να αγοράσουν
- Μετρήσε τα αποτελέσματα της καμπάνιας
- Βελτίωσε και επανάλαβε
3. Δεν κάνεις remarketing
Το remarketing ή retargeting αποτελεί διαφήμιση που στοχεύσει άτομα που έφυγαν από το site σου και δεν ολοκλήρωσαν μία αγορά. Είναι γνωστή τακτική η οποία φέρνει υψηλά ποσοστά αγορών με χαμηλό κόστος.
Η διαδικασία του remarketing:
- Οι χρήστες κάνουν click σε μία διαφήμιση, π.χ. στο Google
- Δεν ολοκληρώνουν κάποια αγορά
- Τους δείχνει ξανά διαφημίσεις στο Google
- Κάποιοι ολοκληρώνουν την αγορά
Ακόμα πιο αποτελεσματικό είναι το remarketing σε πολλαπλά κανάλια (cross-channel remarketing).
Η διαδικασία του cross-channel remarketing:
Οι χρήστες κάνουν click σε μία διαφήμιση, π.χ. στο Google
- Δεν ολοκληρώνουν κάποια αγορά
- Τους δείχνει ξανά διαφημίσεις στο Google, στο Facebook, Instagram και στο Youtube
- Κάποιοι κάνουν μια αγορά
- Οι χρήστες πιστεύουν ότι πρόκειται για πολύ μεγάλη εταιρεία αφού την βλέπουν παντού
Με λίγα λόγια το cross-channel remarketing στοχεύει σε άτομα που δεν ολοκλήρωσαν μία αγορά και το κάνει μέσα από μία διαφορετική πλατφόρμα.
4. Πολλές Απόψεις
Στο marketing όλοι έχουν μία άποψη. Ωστόσο αν ζητάς την γνώμη όλων θα καταλήξεις να αφιερώνεις ατέλειωτες ώρες στο να σκέφτεσαι τι δουλεύει και θα καθυστερησεις να κάνεις το οτιδήποτε. Αποδέξου ότι δεν θα μπορέσεις ποτέ να τους έχεις όλους ευχαριστημένους και ότι δεν χρειάζεται να συμβουλεύεσαι κάθε υπάλληλο και συγγενή για κάποια ιδέα.
Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να καθορίσεις τις τρέχουσες ανάγκες σου, το budget, τους στόχους και τις αδυναμίες σου και να εμπιστευτείς τις καμπάνιες σου στα άτομα που πληρώνεις για να το κάνουν.
5. Επιλογή ομάδας
Το marketing είναι κάτι που απαιτεί χρόνο, γνώσεις και συνεχής ενημέρωση. Αν έχεις τον χρόνο να ασχοληθείς σοβαρά, τότε το να ξεκινήσεις για αρχή να τρέχεις μόνος σου το marketing δεν είναι κακή ιδέα.
Αν όμως πιστεύεις ότι το digital marketing είναι μία εύκολη υπόθεση και αρκεί απλά να ποστάρεις στο Facebook μία φωτογραφία την εβδομάδα, τότε θα απογοητευτείς από τα αποτελέσματα και ενδεχομένως να θεωρήσεις ότι οποιαδήποτε marketing ενέργεια δεν λειτουργεί. Αν δεν έχεις το χρόνο ή τις γνώσεις να ασχοληθείς προσωπικά με το digital marketing τότε καλό θα είναι να αφήσεις τα πράγματα στους ειδικούς.
Από την άλλη πλευρά, αν έχεις τα χρήματα, είναι δελεαστικό να κάνεις μία καλή επένδυση σε μια μεγάλη ομάδα marketing που θα κυριαρχήσει σε όλους τους τομείς της διαδικτυακής διαφήμισης. Όμως ούτε και αυτό είναι σωστό. Ο μόνος λόγος για να προχωρήσεις σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού είναι αφού πρώτα έχεις εξαντλήσει τις πιο οικονομικές λύσεις διαδικτυακής προώθησης.
Οικονομικές και αποτελεσματικές λύσεις αποτελούν οι εταιρείες διαδικτυακής προώθησης, όπως η Social Trail ή άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες. Το εξειδικευμένο, μη μόνιμο προσωπικό θα σου φέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα με μικρότερο κόστος σε σχέση με την πρόσληψη ενός μόνιμου προσωπικού πλήρους απασχόλησης.
6. Δώσε αξία στα νούμερα
Όταν ξοδεύεις χρήματα στο marketing πρέπει να γνωρίζεις και τι έγινε με αυτά. Αν δεν παρακολουθείς τα αποτελέσματα της κάθε καμπάνιας, δεν θα μπορείς να ξέρεις αν είχε αληθινή αξία η επένδυσή σου. (Return on Investment – ROI).
Χρησιμοποιήσε στις διαφημίσεις codes/pixels, ειδικά URLs, μην φοβηθείς να ρωτήσεις τους πελάτες σου από πού σε βρήκαν και μελετήσε όσα στατιστικά έχεις για κάθε καμπάνια που τρέχεις. Κάτι τέτοιο θα σε βοηθήσει όχι μόνο να δεις κατά πόσο σε συνέφερε η συγκεκριμένη καμπάνια αλλά και να καταλήξεις σε ποιες στρατηγικές είναι πιο αποτελεσματικές για την επιχείρηση σου.
Συμπέρασμα
Οι νέες επιχειρήσεις είναι εύκολο να κάνουν κάποιο από τα παραπάνω λάθη. Μπορεί κάποια από αυτά να μην είναι τραγικά αν δεν έχουν επενδυθεί πολλά χρήματα αλλά υπάρχουν και οι περιπτώσεις που το κόστος μια κακής επένδυσης είναι μεγάλο. Φρόντισε πάντα να έχεις ένα πλάνο που θα σου επιφέρει επιστροφή της επένδυσής σου και θα είναι κερδοφόρο στο μικρότερο χρονικό διάστημα.