12 Τακτικές Marketing για Μικρές και Μεγάλες Επιχειρήσεις

Τακτικες marketing

Οι τρόποι και οι τακτικές που χρησιμοποιούμε για να μετατρέψουμε έναν επισκέπτη, έναν καταναλωτή, έναν ακόλουθο ή έναν περαστικό σε πελάτη ονομάζεται Marketing. Τα φυλλάδια στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων είναι marketing. Το trailer της αγαπημένης σου ταινίας Hollywood είναι marketing. Οι εκπτωτικές κάρτες στα μαγαζιά είναι marketing. Λίγο πολύ, ό,τι και αν κοιτάξεις γύρω σου είναι ένα είδος marketing. Παρακάτω θα δούμε 12 τύπους marketing που μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αναπτυχθούν.

1. Διαφήμιση

Η διαφήμιση αποτελεί το πρώτο και κυριότερο μέσο marketing. Από τα Facebook, Instagram και Google Ads (τα οποία κυριαρχούν στην ηλεκτρονική εποχή που ζούμε), στις διαφημίσεις στην τηλεόραση και τις αφίσες στις κολώνες του δρόμου, όλα συμπεριλαμβάνονται στην τέχνη της διαφήμισης.

2. Affiliate Marketing

Μέσα από το affiliate marketing μπορείς να προωθείς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου σε μεγάλες μάζες ανθρώπων κατόπιν συνεργασίας με ανθρώπους που έχουν πρόσβαση σε αυτές. Με άλλα λόγια, δίνεις ένα ποσοστό ή αλλιώς commision απο τα κέρδη σε κάποιον για να προωθήσει την επιχείρηση σου.

3. Branding

To brand της επιχείρησης σου, είναι η εικόνα που δημιουργεί ο καταναλωτής στο μυαλό του, όταν ακούει το ονομά σου. Τι είναι αυτό που κάνει την επιχείρηση σου να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Τι είναι αυτό που εκπροσωπείς; Θέλεις το brand σου να δημιουργεί μία κουλτούρα στον κόσμο και μία ανάγκη στους πελάτες για να επιστρέψουν.

4. Networking

Συνεργάσου και σύναψε σχέσεις με ανθρώπους που έχουν κοινό όφελος με εσένα. Μέσα από την συνεργασία, πολλές φορές δημιουργούνται εξαιρετικά αποτελέσματα και περισσότερος κόσμος έχει την ευκαιρία να μάθει για σένα και την επιχείρηση σου.

5. Content Marketing

Στα social media πρέπει να δημιουργείς υλικό το οποίο να δίνει αξία στους ακόλουθους ή στους επισκέπτες. Γενικότερα πρέπει να δημιουργείς ποιοτικό υλικό που να προσελκύει τον κόσμο και να τον κάνει να θέλει να εξερευνήσει την σελίδα της επιχείρησης σου και να αγοράσει από εσένα. Τα blog είναι συνήθως ένας πολύ καλός τρόπος να δώσεις αξία στον επισκέπτη, αλλά και για να προωθήσεις τα προϊόντα σου.

6. Εξυπηρέτηση πελατών

Το να εξυπηρετείς τον κόσμο με έναν όμορφο και μοναδικό τρόπο, όχι μόνο μπορεί να κρατήσει τους υπάρχοντες πελάτες σου αλλά θα φέρει και νέους. Προσπάθησε να μπεις στην θέση του πελάτη και να τον κάνεις να νιώθει άνετα αλλά και οικεία. Με αυτόν τον τρόπο, από στόμα σε στόμα, ο κόσμος θα γνωρίζει ότι η επιχείρηση σου ενδιαφέρεται για τους πελάτες της και τους έχει πάντα ως πρώτη προτεραιότητα.

7. Email Marketing

Τα emails δεν παύουν να είναι ένας απαραίτητος τρόπος σύνδεσης και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο τα emails αποτελούν έναν από τους πιο συνηθισμένους τρόπους προώθησης προϊόντων για επιχειρήσεις. Μπορείς να στέλνεις ενημερωτικά emails στους πελάτες σου εβδομαδιαία ή μηνιαία με σκοπό να τους ενημερώνεις για νέα προϊόντα, νέο υλικό κτλ.

8. Direct Marketing

Με τον όρο direct marketing εννοούμε οτιδήποτε ζητάει από τους καταναλωτές να λάβουν μια άμεση ενέργεια. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από πόρτα σε πόρτα, οι πωλήσεις μέσω τηλεφώνου, τα φυλλάδια, τα κουπόνια είναι τρόποι direct marketing. Οι τεχνολογικές τεχνικές είναι πολύ σημαντικές και το γνωρίζουμε όλοι, αλλά καμιά φορά ο «παραδοσιακός» τρόπος είναι αυτός που μπορεί να μας δείξει τον δρόμο.

9. M.L.M – MultiLevel Marketing

Το M.L.M είναι ένα πιο εξειδικευμένο σύστημα marketing που χρησιμοποιείται από μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων. Πιο αναλυτικά, οι επιχειρήσεις δημιουργούν ένα σύστημα, με το όποιο προσλαμβάνουν εκπροσώπους ή πωλητές, ώστε να πουλάνε τα προιόντα τους και να κρατάνε ποσοστά επί των πωλήσεων. Με την αύξηση του αριθμού των εκπροσώπων, αντίστοιχα αυξάνονται και οι πωλήσεις της επιχείρησης και αντίστοιχα αυξάνονται και οι χρηματικές απολαβές των εκπροσώπων.

10. Δημόσιες Σχέσεις

Ότι και να γίνει, η προσωπική επαφή με ανθρώπους θα είναι πάντα μία αποτελεσματική μέθοδος marketing. Και αυτό επειδή, ο άλλος μπορεί να σε γνωρίσει, να σε εμπιστευτεί και να σε προτιμήσει πολύ πιο εύκολα όταν έχει προσωπική επαφή μαζί σου. Υπάρχουν άτομα που ο κύκλος τους είναι τόσο μεγάλος που μπορούν μόνο και μόνο από την τηλεφωνική λίστα στο κινητό τους, να γεμίσουν ένα μαγαζί με άτομα. Ακόμα και στην σημερινή digital εποχή, ποτέ μην υποτιμήσεις την δύναμη των προσωπικών και δημοσίων σχέσεων.

11. Referral Marketing

Μέσα από τους υπάρχοντες πελάτες σου προσπάθησε να χτίσεις ένα σύστημα επιβράβευσης για την κάθε σύσταση που σου κάνουν. Μέσα από συστάσεις μία επιχείρηση μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις της και να εδραιώσει την παρουσία της.

12. Influencer Marketing 

Άτομα με μεγάλη επιρροή και τεράστιο αριθμό ακολούθων στα social media μπορούν να διαφημίσουν και να προωθήσουν την επιχείρησή σου επί πληρωμή. Influencers υπάρχουν για κάθε βιομηχανία και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις αγορές και τις επιχειρήσεις.

Συμπέρασμα

Υπάρχουν πολλές τακτικές για να προσελκύσεις νέους πελάτες και να αναπτύξεις την επιχείρησή σου. Αυτό που είναι σημαντικό για εσένα είναι να βρεις τι ταιριάζει στην επιχείρησή σου αλλά και σε τι ανταποκρίνεται καλύτερα το κοινό σου.

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

4 Τρόποι για να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Επιχείρησης σου

Συμπλήρωσε την παρακάρω φόρμα και κατέβασε τον Δωρεάν οδηγό με την μεθολογία που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.